Selasa, 31 Maret 2020

ACARA PARTANGIANGAN HURIA Rabu-Kamis, 18-19 Maret 2020 Pukul 20.00 WIB

Huria ni Tuhanta,
Ruas ni HKBP Pondok Gede Resort Pondok Gede Distrik 19 Bekasi. Hombar tu haputusan Sermon Parhalado na di ari Selasa 17 Maret 2020 Pukul 20.00 WIB na mandok:
Ala situasi Pandemi Covid-19, mansadi ma jolo partangiangan bagas tu bagas ni ruas ni Huria saleleng tingki ni 14 ari. Alai dipatupa ganup ruas ni huria ma partangiangan riperipe (keluarga).
Ala nii huuji hami do patomutomu Acara Partangiangan Huria sipangkeonta di bagasta be.
Asa Tuhanta ma na margogoihon hita laho patupahon Partangiangan i di bagasta be ganup!


ACARA PARTANGIANGAN HURIA

HKBP PONDOK GEDE RESORT PONDOK GEDE
DISTRIK 19 BEKASI
Rabu-Kamis, 18-19 Maret 2020 Pukul 20.00 WIB





1. Marende BE. HKBP No.125: 1-2 Marlas ni Roha Hita on (BL 82)

1.    Marlas ni roha hita on mamuji Debata.
       Ai asi ni roha-Na i do bongot tu rohanta i.
       Umbaen nuaeng mardomu i :,: dison sadari on. :,:

2.    Dibahen i mangogo be ma hita on sude.
       Mamuji Tuhan Jesus i parasiroha godang i.
       Sibaen las ni rohanta i :,; nuaeng nang sogot pe. :,:

 2. Agenda

Marhitehite Goar ni Debata Ama dohot Goar ni Anak-Na, Tuhan Jesus Kristus dohot Goar ni Tondi Parbadia, na tumompa langit dohot tano on. Amen.

Marlas ni roha ma hamu rap dohot Jerusalem jala marolopolop mida ibana sude hamu, ale angka na holong roha di ibana! Marlas ni roha situtu ma rap dohot ibana sude hamu, ale angka na marsak roha mida ibana nasailaon! Las do rohangku di angka na mandok tu ahu: Beta hita manopot bagas ni Jahowa! Haleluya!

Martangiang ma hita:
Ale Tuhan Jesus, sasada Ho do Sipangolu padomuhon jolma dohot Debata! Hupuji hami Goar-Mi, jala hudok hami mauliate tu Ho ala ni saluhut na binahen-Mi, patupahon hangoluannami. Sai dongani ma hami marhitehite asi ni rohaM, asa hupingkiri hami tongtong na tinaon-Mu dohot hamamateM, asa huarsakhon hami dosanami jala asa tubu di hami haporseaon na sintong, jala asa marroha haholongon hami huhut mandok mauliate tu Ho, asa olo hami mangihuthon Ho ro di hamatean. Ale Tuhan Jesus, di Ho ma tama pujipujian di tongatonga ni saluhut Huria, naung tinobus-Mu marhitehite mudar-Mu na badia i, olat ni on ro di salelenglelengna. Amen.

3. Tabege ma Hata ni Debata turpuk ni ari Minggu on sijahaon di Partangiangan on, i ma na tarsurat di Psalmen 69: 30-37. Songon on ma didok di si:

Alai na dangol do ianggo ahu, jala marsingkor, sai patimbulon ni hatuaonmi do ahu sogot, ale Debata.
Pujionku ma goar ni Debata marhitehite ende, jala pasangaponku ma Ibana marhitehite pujipujian.
Jadi lomoan ma roha ni Jahowa disi asa mida jonggi manang lombu sitingko tanduk, na martambirik.
Diida angka na dangol i ma i, gabe las ma rohanasida; sai hiras ma rohamuna, hamu ale angka na mangalului Debata!
Ai ditangihon Jahowa do angka na pogos, jala ndang lea rohana mida bangsona na tarbuang i.
Sai pujion ni langit dohot tano on do Ibana sogot, angka laut pe ro di nasa na manginsir di bagasan angka i.
Ai sai tumpahan ni Debata do Sion jala paulionna do angka huta ni Juda, asa maringan nasida disi jala nampunasa.
Asa pinompar ni angka naposona i tumeansa sogot, jala angka na mangkaholongi goarna maringan disi.
I ma sahatna! Martua do angka na tumangihon Hata ni Debata, jala na umpeopsa.
Amen.

4. Marende BE. HKBP No. 178: 1-2 Ro ma tu Jesus (BL 196)

1.    Ro ma tu Jesus, ro ma tibu; bege hata-Na, jangkon burju.
       Na ro do Jesus pangolu ho, asal porsea ho.
       Mansai las rohanta i muse, molo ias sian dosa pe.
       Sai ro ma hita tu surgo i, laos sonang ma disi.

2.    Ro ma tu Jesus undukhon ma pambahenanmu na so tama.
       Naeng season-Na do dosami dibaen mudar-Na i.
       Mansai las rohanta i muse, molo ias sian dosa pe.
       Sai ro ma hita tu surgo i, laos sonang ma disi.

5. Hata ni Debata Turpuk Jamita di Partangiangan Huria bodari on, na tarsurat di Surat na Parjolo sinurat ni Apostel Petrus 4: 12-19 songon on ma hatana:

Ale angka haholongan, unang ma jaluk di rohamuna hamohopon i, na ro manguji hamu; unang ma songon na sambar i di rohamuna!
Marlas ni roha ma hamu, marguru tu saormuna di angka haporsuhon na tinaon ni Kristus i, asa dohot hamu marlas ni roha jala mariaia, di na gabe patar hasangaponna i.
Martua do hamu, molo hona insak hamu ala ni Goar ni Kristus, ala songgop tu hamu Tondi hasangapon na sian Debata.
Unang ma adong sian hamu manaon na porsuk, ala mambunu, manang manangko manang marjahat ibana, manang ala diantoi na so ulaonna!
Alai molo adong na manaon na porsuk, ala halak Kristen ibana, unang ma hansit rohana; alai dipasangap ma Debata, manjujung Goar i.
Ai nunga jumpang tingki ni uhum madabu, mamungka sian bagas ni Debata. Alai molo jumolo tu hita, dia ma ujung ni angka na so mangoloi barita na uli na sian Debata?
Jala molo sihol so malua partigor i, tudia ma tagamon halak na so daulat jala sipardosa i?
Dibahen i, angka na marhaporsuhon mangihuthon roha ni Debata, dipasahat ma tondina tu Panompa haposan i, marhitehite na mangulahon na denggan. I ma sahatna!

Marhobas di Huria, asa Marsangap Debata
Melayani untuk Memuliakan Tuhan

Hamu angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!

Bahat angka pingkiran/tulisan taringot tu na marhobas di huria, manghobasi angka na porsea tu Tuhan i. Ala torop ni pingkiran/tulisan taringot tu na marhobas di huria, boi tubu di roha ni situan na torop halak Kisten i; nunga somal i! Bahwa pelayanan gereja boleh dianggap sebagai suatu hal yang biasa-biasa saja.
Tontu pingkiran na hurang denggan do i, ala panjouon ni Debata do pasidohoton marhobas di huria-Na. Debata na mangungkap rohanta, asa pasidohot hita marpartisipasi di si.
Alai tutu patut peoponta di rohanta, sangat baik jika semakin banyak jemaat yang berpartisipasi terlibat langsung dalam pelayanan gereja. Dan kita harapkan karenanya pelayanan gereja akan semakin baik.

Tetapi di sisi lain, janganlah kita lupa bahwa kita juga harus menjaga standar pelayanan gereja, sehingga pelayan di gereja tersebut janganlah melayani dengan “asal-asalan”, dan jemaat tidak mendapatkan kualitas pelayanan yang baik dari gereja tersebut.

Di sada pamerengan, torop sian ruas ni huria memahami taringot esensi ni pelayanan gereja, mandok marhalado/pelayanan itu adalah milik hamba-hamba Tuhan. Jemaat cukup menjadi orang-orang yang dilayani. Jemaat cukup duduk di gereja dan menikmati pelayanan dari orang majelis gereja tersebut. Jemaat tidak mau melayani, atau tidak mau tahu tentang pelayanan.

Surat 1 Petrus banyak berbicara tentang haparhaladoon/pelayanan, walaupun sebenarnya surat tersebut ditujukan kepada jemaat biasa, dan justru orang-orang na maisolat/pendatang (1 Ptr 1:1).
Alai hata ni Tuhanta di partangiangan on mandok, “Masipatureturean ma hamu, ganup marguru tu asiasi na jinalona, songon angka juara bagas na burju di ragamragaman ni asiasi ni Debata.” Agar kita saling melayani seorang akan yang lain (ay.10a).
Petrus pasti tahu betul perintah Tuhan Yesus ketika Ia membasuh kaki murid-murid-Nya pada waktu perjamuan malam terakhir. “Asa molo Ahu, Tuhan jala Gurumuna, mamburi patmuna, tama ma nang hamu masiburian pat! - Jadi jikalau Aku membasuh kakimu, Aku yang adalah Tuhan dan Gurumu, maka kamu pun wajib saling membasuh kakimu;” (Yoh 13:14).
Didok roha ni apostel Petrus, naeng ma halak angka naung porsea tu Tuhan Jesus, angka pribadi naung ture jala denggan pangantusionna taringot na “marhobas-pelayanan”.  Agar orang-orang percaya memiliki sudut pandang yang benar terhadap “pelayanan”. Melayani sudah seharusnya menjadi ciri dan gaya hidup orang percaya di mana pun orang percaya itu berada.

Ingkon marhobas jala marsihobasan do angka na porsea tu Tuhan Jesus songon hataridaan ni haporseaonna. Di na marsihobasan i hita, pangkeonta ma ganup silehonlehon ni Tuhanta na tu hita be, laho pasauthon panghobasion na dumenggan sian dirinta be ganup.
Kita harus melayani, sebagai bukti iman kita kepada Tuhan. Kita harus melayani dengan apa yang kita miliki, dengan tubuh kita, dengan talenta atau karunia yang Tuhan telah berikan kepada kita. Masing-masing kita memiliki talenta atau karunia yang berbeda-beda, dan justru itu bukan menjadi persoalan karena justru kita dapat saling melengkapi satu sama lain. Ketika kita memiliki talenta, itu bukan berarti kita cukup berdiam diri begitu saja, tetapi talenta itu dipercayakan Allah kepada kita, sebagai pelayan di hadapan Tuhan (ay. 10b), untuk mengembangkan talenta tersebut. Apapun talenta yang Tuhan berikan kepada kita dan kita miliki, kita harus pergunakan talenta tersebut untuk melayani Tuhan. Sebagaimana yang dicontohkan oleh Alkitab. Orang yang memiliki karunia untuk berbicara, baiklah ia berbicara dengan menyampaikan kebenaran Firman Tuhan (ay. 11a). Orang sebaiknya melayani dengan talenta yang ia miliki, bukan melayani dengan apa yang tidak ia miliki. Ketika kita melayani, kita juga melayani di dalam anugerah (ay. 11b), karena tidak mungkin orang dapat melayani tanpa anugerah Allah yang memampukan orang tersebut.

Hamu angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!

Tontu halak Kristen Batak adong do hamoraon silehonlehon ni Debata ni paradatonna, na gabe sulusulu ngolu ni halak batak di parngoluonna siganup ari, i ma DALIHAN NA TOLU. Dalihan na tolu pada dasarnya berarti tungku (batu-tataring) yang terbuat dari tiga buah batu yang disusun. Tiga buah batu itu mutlak diperlukan menopang agar belanga atau periuk atau hudon tidak terguling. Selanjutnya di kemudian hari istilah Dalihan na Tolu ini dipergunakan untuk menunjuk kepada hubungan kekerabatan yang diakibatkan oleh perkawinan, yaitu Dongan Tubu (pihak kawan semarga), Hulahula, (pihak “pemberi istri-perempuan”), dan boru (pihak “pengambil-penerima istri/perempuan”). Sebab itu Dalihan na Tolu adalah konstruksi sosial sistem yang diciptakan oleh suatu masyarakat dan budaya Batak.

DALIHAN NA TOLU:
SOMBA MARHULAHULA
ELEK MARBORU,
MANAT MARDONGAN TUBU.

Kampung-kampung tradisional di daerah Tapanuli dihuni oleh orang-orang Batak yang semarga. Mereka adalah angka na mardongan tubu. Setiap harinya sebagai teman untuk mengerjakan banyak hal dalam kehidupan sehari-hari. Karena kebersamaan setiap hari, orang batak harus menyikapinya dengan memperlakukan Dongan Tubu secara hati-hati (manat). Kehati-hatian pada dasarnya adalah bentuk lain dari sikap hormat.

Elek Marboru merupakan nasihat bahwa boru harus senantiasa dielek atau dianju (dibujuk). Boru adalah penopang dan penyokong. Sebab itu mereka senantiasa diperlakukan dengan ramah-tamah dan lemah-lembut agar mereka tidak sakit hati dan kemudian membiarkan hulahula mengerjakan sendiri segala urusannya.

Perlu kita ketahui, orang Batak pra-kekristenan Hulahula dipandang sebagai mata ni ari binsar, sumber berkat dan kesejahteraan, sebab itu harus disembah (somba marhulahula). Setelah kekristenan prinsip-prinsip Dalihan na Tolu ini dipertahankan sebagai konstruksi budaya yang positif. Namun makna somba marhula-hula harus kita beri pengertian baru. Sebab bahasa Batak tidak membedakan istilah hormat dan sembah. Sementara sebagai orang Kristen mengakui bahwa Tuhanlah sumber berkat satu-satunya. Hulahula atau mertua hanyalah salah satu (baca: bukan satu-satunya) saluran berkat yang dipakai Tuhan.

Tentulah orang Kristen selalu memasakinikannya juga, dalam arti memperkaya prinsip Dalihan na tolu ini dengan semangat kesetaraan. Pada dasarnya tiap-tiap orang, tanpa kecuali, harus kita hormati. Tiap-tiap orang apa pun suku, ras, profesi, pendidikan, jenis kelamin, agama dan tingkat ekonominya pantas mendapat hormat. Kita wajib menghormati Hulahula, melindungi boru dan memperlakukannya penuh kasih saying. Penuh kehati-hatin terhadap Dongan Tubu, tanpa memandang latar belakang ekonominya, pendidikan, pangkat atau jabatan.
Dalam melaksanakan Dalihan na Tolu kita temukan sirkulasi dan distribusi peran jabatan. Tidak mungkin seseorang terus-menerus dihormati sebagai Hulahula, atau terus menerus sebagai boru, atau terus menerus sebagai Dongan Tubu. Besok menjadi Dongan Tubu, lusa menjadi Hulahula, dan seterusnya. Hari ini duduk dilayani besok melayani. Tidak ada orang yang mutlak selama-lamanya (dondon pate) dihormati. Masyarakat Batak sangat sadar akan arti ruang atau tempat dan even. Peran dan kedudukan seseorang sangat dinamis sebab tergantung ruang dan even (ulaon). Sirkulasi dan distribusi peran dan jabatan ini merupakan kontribusi masyarakat Batak bagi gereja dan masyarakat. Bahwa semua orang harus bergantian melayani dan dilayani, menghormati dan dihormati. Tidak ada yang terus-menerus boleh menjadi kepala atau pemimpin. Ini sangat kena mengena dengan iman Kristen yang memandang semua manusia setara di hadapan Tuhan (Gal.3: 28) dan harus diperlakukan dengan hormat dan kasih (Roma 12:10, II Pet 1:7, Yoh 13:14,34) dan sesuai dengan khotbah partangiangan ini.

Hamu angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!

Tontu ndang barang murah manghobasi Debata! Na boi do angka parhobas ni Debata hona insak, jala manaon na porsuk.
Hata ni Tuhanta mandok: Martua do hamu, molo hona insak hamu ala ni Goar ni Kristus, ala songgop tu hamu Tondi hasangapon na sian Debata. (ay.14).

Oleh karena itu, inti dari segala pelayanan kita, dan juga inti dari segala apa yang kita lakukan dalam hidup kita adalah untuk melayani Tuhan, dan memuliakan Tuhan (ay. 11c). Ayat lain dari firman Tuhan berkata bahwa jika kita makan, minum, tidur, atau melakukan apapun, kita harus melakukannya untuk kemuliaan Allah (1 Kor.10:31), karena segala sesuatu adalah dari Tuhan, oleh Tuhan dan untuk Tuhan (Rm. 11:36). Karena itu motivasi yang benar dalam melayani, yaitu untuk memuliakan Tuhan, tidak ada yang lain. Jika kita melayani dengan motivasi selain untuk memuliakan Tuhan, berarti kita sudah mencuri kemuliaan Tuhan. Marhobas ma hita ganup ruas ni huria i di Huria ni Tuhanta, asa marsangap Debata – Mari melayani dan saling melayani untuk memuliakan Tuhan secara khusus di tengah-tengah ancaman pandemic Covid-19 sekarang ini. Tuhanlah yang memberi kita kekuatan untuk melakukannya. Amen.

6. Marende BE. HKBP No.190. Las Rohangku Situtu (BL 69)

1.    Las rohangku situtu mida Jesus na lulu.
       Manjalahi hajolmaon, ai Ibana paluahon
       Jolma manisia i sian hamagoan i.

2.    Las rohangku situtu ai parjambar au tutu.
       Di na denggan sasudena, pinarbaga ni Debata.
       Di sude na burju i mangihuthon Jesus i.

7. Tangiang Sian Sada Halak na Ro

8. Marende BE. HKBP No. 459:1- Sonang Do Langkalangkanghu (BL 310)
     (Pelean 1-2)

1.    Sonang do langkalanganghu, lao mamolus tano i.
       Ndang boi sirang be rohangku sian Jesus Tuhanhi.
       Jala ro pe habahaba manang halisungsung pe.
       Holan Tuhanhi hubereng gabe demak i muse.

2.    Uju mate Tuhan Jesus di hau pinarsilang i.
       Dohot au disi ditobus ala ni las rohangki.
       Dibaen i hibul hulehon daging dohot tondingki.
       Tuhan Jesus nampunasa, tung so boi be sirang i.

3.    Malum au dibaen bugang-Na, ias dibaen mudar i.
       Tung na sonang do rohangku, Jesus pardameanhi.
       Dihosomi jolma ahu, insakinsak ndang boi so.
       Haleaon ni Tuhanhu, olo porsanonhu do.

4.    Jala ho ale donganhu, tongtong loja sorat ho.
       Dohot ho mangido sonang, hatop ma tu Jesus ro.
       Holan Jesus pasonanghon rohami na marsak i.
       Abingon-Na ho na loja, ro tu ampuan-Na i.

9. Tangiang Sian Parjabu

10. Marende BE. HKBP No.754: 1- Gok Las Ni Roha Do Au
       (Pelean 3)

1.    Gok las ni roha do au di ngolungkon, di ngolungkon, di ngolungkon.
       Gok las ni roha do au di ngolungkon, tongtong di ngolungkon.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.

2.    Mardame jala sonang do rohangkon, di ngolungkon, di ngolungkon.
       Mardame jala sonang do rohangkon, tongtong di ngolungkon.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.

3.    Gok do holong ni Jesus di ngolungkon, di ngolungkon, di ngolungkon.
       Gok do holong ni Jesus di ngolungkon, tongtong di ngolungkon.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.

4.    Ndang hona uhum be au di ngolungkon, di ngolungkon, di ngolungkon.
       Ndang hona uhum be au di ngolungkon, tongtong di ngolungkon.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.

5.    Marlas ni roha do au di ngolungkon, di ngolungkon, di ngolungkon.
       Marlas ni roha do au di ngolungkon, tongtong di ngolungkon.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.
       Mauliate, gok las ni roha, maringan holong-Mi Tuhan di au.

11. Tatangianghon ma Peleanta:

Ale Debata, Amanami na di banua ginjang, Ho do haroroan ni saluhut silehonlehon na denggan dohot nasa ulibasa na mauliutus. Hupasahat hami ma sian na nilehon-Mi tu hami, peleannami tu Ho. Sai jalo ma i gabe uap na hushus di joloM. Pasupasu ma i jala ramoti asa huparhaseang hami pelean on, patimbulhon harajaon-Mu di tongatonga ni HuriaM dohot di portibi on. Buhai ma rohanami marhitehite TondiM, asa lam hutanda hami godang ni silehonlehon-Mi tu hami, asa lam girgir hami mandak mauliate tu Ho, marhitehite Jesus Kristus Tuhannami. Amen.

Rap mandok ma hita tangiang Hatopanta i, tangiang Ale Amanami:

Ale Amanami na di banua ginjang! Sai pinarbadia ma Goar-Mu! Sai ro ma harajaon-Mu! Sai saut ma lomo ni rohaM di banua tonga on songon na di banua ginjang! Lehon ma tu hami sadari on hangoluan siapari! Sesa ma dosanami songon panesanami di dosa ni dongan na mardosa tu hami! Unang hami togihon tu pangunjunan! Palua ma hami sian pangago! Ai Ho do nampuna harajaon dohot hagogoon ro di hasangapon saleleng ni lelengna. Amen!

12. Pasupasu

Asi ni roha ni Tuhanta Jesus Kristus dohot holong ni roha ni Debata Ama dohot parsaoran ni Tondi Parbadia i ma mandongani hamu (hita)! Amen.

13. Mangendehon: Amen, amen, amen!



Persembahan boleh dikirimkan ke:

  1. Rekening Britama Cab. Pd Gede No. 038501000630566
  2. Tabungan BNI No. 1919667770

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

RENUNGAN MINGGU ADVENT I 28 NOVEMBER 2021

MENYAMBUT KEDATANGAN TUHAN DALAM KEKUDUSAN (1 Tesalonika 3: 9-13) Surat ini ditujukan kepada komunitas pengikut Kristus di Tesalonika. L...