Selasa, 01 November 2016

RETRET PEREMPUAN HKBP PONDOK GEDE CISARUA BOGOR

JADWAL
DOHOT ACARA IBADAH
RETRET PAROMPUAN HKBP PONDOK GEDE
RESORT PONDOK GEDE DISTRIK XIX BEKASI
                                                                   
Senin, 31 Oktober - Selasa, 1 November 2016
Di Puncak Cisarua Wisma Mawar Bogor





Tema :

Soripada na mangkabiari Jahowa i do sipujipujion.
(isteri yang takut akan TUHAN dipuji-puji.)
Poda 31:30


R  E  T  R  E  T

 (Indonesia) > retreat (Inggris) > La retraite (Prancis) = pengunduran diri, menyendiri, menyepi, menjauhkan diri dari kesibukan sehari-hari, meinggalkan dunia ramai. Dalam bahasa Indonesia (berasal dari Arab), khalwat = pengasingan diri (untuk menenangkan pikiran), berkhalwat = mengasingkan diri di tempat yang sunyi untuk bertafakur, beribadah.
Retret adalah latihan rohani. Kegiatan di bidang rohani dirangkai sedemikian rupa untuk mencapai tujuan tertentu ; doa, pemeriksaan batin/refleksi, sharing, meditasi.
Retret berguna untuk memelihara kesehatan dan menumbuhkan kerohanian. Melalui retret kehidupan masa lampau dilihat kembali, lalu sekarang dipersiapkan untuk menghadapi dunia dan kehidupan berikutnya. Karena itu sering disebut tujuan retret adalah perubahan hidup (onverse) menuju ke perbaikan. Rangkaiannya kira-kira demikian: Bermula dari deformata: hal-hal yang tidak baik menuju perbaikan. Hal-hal yang sudah diperbaiki reformata kemudian diarahkan transformata agar sesuai dengan panggilan dan status hidup. Lalu hal-hal yang sudah sesuai conformata harus diteguhkan confirmata oleh penerangan dan kekuatan yang diperoleh dalam doa-doa selama retret. Retret yang bertujuan untuk perubahan hidup, bukan hanya usaha sendiri, melainkan terutama adalah usaha Allah. Karena itu harus ada dialog dengan Allah. Dalam retret, dengan pertolongan Allah, kita berusaha melatih kepekaan terhadap karya cinta Allah, dengan tujuan agar kita makin mengenal karya Allah dalam diri kita, cara kerja Allah serta bimbinganNya bagi kita dan tanggapan kita terhadap karya dan bimbingan itu. Selamat ber-retret!


17.    Jadwal Hari Senin, 31 Oktober 2016

NO
WAKTU
KEGIATAN
PENYELENGGARA
1
        -07.00
Kumpul di Gereja
Ketua
2
07.00-07.15
Doa Pemberangkatan
Pendeta
3
07.15-10.00
Perjalanan menuju Puncak
Panitia
4
10.00-11.00
Istirahat-Minum Snack
Panitia
5
11.00-12.30
Orientasi
Pendeta – Ketua
6
12.30-13.30
Makan Siang
Doa: St. M. Gaja, SPd
7
13.30-14.00
Pembagian Kunci Kamar
Panitia
8
14.00-15.00
Persiapan Diri
Peserta
9
15.00-16.30
Partangiangan Pamuhai
Pendeta
Tangiang Pangondian:
Ev.St. R.br. Manullang
10
16.30-17.30
Kebersamaaan-Game
Panitia
11
17.30-18.30
Persiapan Diri
Peserta
12
18.30-19.00
Makan Malam
Panitia
13
19.00-21.00
Partangiangan Bodari
Ev. St. Drs. M. Simbolon Tangiang Pangondian:
St. M. Gaja, SPd
14
21.00-05.00
Istirahat
Peserta

2.  Jadwal Hari Selasa, 01 November 2016

NO
WAKTU
KEGIATAN
PENYELENGGARA
1
05.00-05.15
Saat Teduh
Pendeta
2
05.15-07.00
Olahraga Pagi
Panitia
3
07.00-08.00
Persiapan Diri
Peserta
4
08.00-09.00
Makan Pagi
Doa:Ny.CSt. H. Hasibuan br. Sinaga
5
09.00-10.00
Ibadah Pagi
Pendeta
6
10.00-11.30
Sessi I
Pendeta
7
11.30-12.00
Ibadah Penutup
St.M. Gaja, SPd -Pendeta
8
12.00-13.00
Makan Siang
Panitia: Ny. Nainggolan br. Aritonang
9
13.00-14.00
Poto Bersama-Pulang
Panitia

































PARTANGIANGAN PAMUHAI (Pdt. Nikson Simangunsong)
Senin, 31 Oktober 2016 (15.00-16.30 WIB)

1.  Pangaradeon
      (U=Uluan: R= Ruas Retret: S= Sude)
U:         Horas ma di hita saluhutna. Mauliate ma di Debata na mangaramoti pardalanan ni ngolunta. Joujou ni Debata marhite huriaNa laho padasiphon panghobasion ni ruas parompuan di tongatonga ni huriaNa nang di portibi on. Ala nii, di Debata ma hasahatan ni pujipujian, tangiang dohot hamauliateon ni rohanta na pataruhon hita sahat tu inganan on. Jala Ibana ma na margogoihon hita saleleng mandohoti Retret on.
R:         Dibaheni, pujion ni tondingku dohot pamanganhu ma Ho, ale Debata, manontong ro di salelenglelengna. Amen.

2.  Marende ma hita sian BE. No.135: 1-2 O Tondi Parbadiai, bongoti,
BL. 206 Es=Do
            
1.  Marpungu do di joloMon, marsadaroha hami on, o Jesus Tuhannami.
     Ho, Raja na tarsilangi, na pinatimboi muse, sai ro ma Ho tu hami.
     Olo, jalo ma tangiang pamujian di goarMu, ala holong ni rohaMu.

2.   Na metmet di mulanai, sai dipararat Ho do i, i ma harajaonMu.
      Lam ganda do bilanganni, na paboahon hataMi,
Baen sangap di goarMu. Jesus tulus baen sangkapMu;
SosoanMu hajolmaon asa olo paluaon.

3. Votum – Introitus - Tangiang

            U:        Marhitehite Goar ni Debata Ama dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Goar niTondi Parbadia na tumompa langit dohot tano on. Amen! Asa marparange ma hita songon angka anak ni Debata na marparangehon lomo ni rohaNa, na marparbuehon nasa ulaon na denggan asa gabe manghorhon pasupasu tu angka bangso.
            R:        Haleluya! Pinuji ma Tuhan i ro di salelenglelengna. Ho do na manjou, na manjanghon hami dohot marhobas di huriaM. Pargogoi ma angka parompuan ni huriaM, manontong di bagasan hatigoranMi, asa lam matoras jala mangerbang huriaM mamboan pasupasu tu saluhut na tinompa.
U:        Ai tigor do angka dalan ni Jahowa, jala halak partigor mardalan disi, alai anggo halak parjahat i tarsulandit do disi. Ai saluhutna ma hamu manolukkon haserepon sama hamu, ai dialo Debata do angka na ginjang marroha, alai dilehon do asiasi tu angka na serep marroha.
R:        Taoloi ma Jahowa marhitehite las ni roha. Ro be ma hita tu joloNa marhitehite olopolop.
U:        Antong, tapasahat ma pamujion ni roha dohot tondinta tu Debata, Ama ni Tuhanta Jesus Kristus, bona ni hangoluanta i. Haleluya! (Martangiang ma hita) Ale Debata Jahowa Amanami, marlas ni roha do hami mandok mauliate tu Ho na papunguhon hami di inganan on angka ruas parompuan HKBP Resort Pondok Gede laho patupahon Retret. Ihoti tongtong rohanami asa marparguruan tu hataM na badia i hami, asa marojahan tu lomo ni rohaM saluhut panghataionnami. O Tuhan Jesus Anak ni Debata na mangolui sai Ho na manguluhon hami tu Ama i, asa saluhut siulaonnami di inganan on tau hasangapon di goarMu na badia i.
S:        Amen.

4.  Marende BE. No. 221: 1-2 Saleleng Jesuski  BL. 5 As= Do

1.   Saleleng Jesuski, na mandongani au
      Maporus holsoholsongki, sai di Ibana au
2.   Parmahan Jesuski, birubiruNa au
     Ditogutogu tondingki, ndang be marmara au

5.  Turpuk Sijahaon: Rom 12: 1-8
               
U.        Na huapoi ma hamu, ale angka dongan, marhitehite asi ni roha ni Debata: Pasahathamu ma dagingmuna bahen pelean na mangolu, na badia, na hinalomohon ni Debata; i ma hadaulaton ni na marroha.
R:        Jala unang gabe sarombang hamu dohot portibi on; alai gabe imbaru ma hamu, dung muba pingkiranmuna, asa tau hamu manimbangi lomo ni roha ni Debata, i ma nauli, na hinalashonNa dohot na sun denggan.
U:        Ai marhite sian asi ni roha na ni lehonNa tu ahu, hupaingot ma ganup hamu: Unang ma torbang rajumi hamu dirimu, lobi sian na patut; alai intap ni na tama ma parrohaonmuna: Ganup marguru tu godang ni haporseaon na tinurpukkon ni Debata tu ibana.
R:        Umpamana: Torop do ruas di dagingta, alai ndada saulaon ruasi sude:
U:        Songo ni do hita: Torop sadaging di bagasan Kristus, alai ruas be do hita sama hita.
R:        Ganup manjalo silehonlehon marguru tu ragam ni asi ni roha na tinurpukkonna tu hita: Ia panurirangon, naeng ma mardomu tu haporseaon.
U:        Ia ulaon marhobas, ba ulaon marhobas ma; ia haguruon, i ma!
R:        Ia pangapoion, i ma; ia na mangasii, sian bulus ni roha ma; ia na manguluhon, marringgas ni roha ma; ia na marbasabasa, sian las ni rohana ma!
U:        I ma sahatna! Martua ma na tumangihon hata ni Debata jala na umpeopsa, Amen!

6.  Marende BE. No.194: 1+3 Aut so asi rohaM BL. 62 F= Do
                       
            1.         Aut so asirohaM, aut so godang basaM tu dia au
Alai dibaen basaM, dohot asi rohaM tu surgo au
            3.         Anggiat ma holong, rohangku sai tongtong burju tu Ho
Sai donganan-Mu au, manang tu dia lao sonang tutu
7.  Tangiang Pangondian (E. St. R br. Manullang)

8.  Marende BE. No. 223: 1-2 Husomba Ho Tuhan BL. 244 As= Do 

1.              Husomba Ho Tuhan tangihon au.
                         SangkapMu ma tongtong pasaut tu au.
                         Lam ganda baenonni i, holong ni rohangki.
                         Sai lam gandai holong tu Ho

2.             Uju na lilu au dao sian Ho,
Sai dilului Ho au, laos jumpang do.
Ala ni holong do rohangkinon di Ho.
Sai lam gandai, holong tu Ho.

9.  Jamita: (Pdt. Nikson Simangunsong)
10.  Marende BE. No. 212: 1-2 Haholongon na badia BL. 24 Bes= Do
1.         Haholongon na badia sian Tuhan Jesus i
Sai songopi sai bongoti roha dohot tondingki
2.         Las ni roha ni na sonang di banuaginjang i
Sai pasonang sai pasabam sihol na di rohangki
11.  Mamuhai Retret
Pdt Resort:                  Hamu angka dongan Ruas Parompuan HKBP Pondok Gede Resort Pondok Gede ruas ni Retret on, nunga ita bege hata ni Debata jamita di hita.
S:                                  Mauliate ma di Tuhanta!
Pdt Ressort:                Rap burju ma hita manghangoluhon hata ni Debata, unang holan pananginangi.
S:                                  Pargogoi ma hami Tuhan mangolu di bagasan hataM!
Pdt Ressort:                Tahamauliatehon ma tu Tuhan Jesus Raja ni Huria i. Torop ni na mandohoti Retret on 44 halak sian ruas Parompuan. Dipasupasu jala dipargogoi Tuhanta ma hita saluhutna. Di bagasan roha mauliate tu Tuhan sitolusada i, naung patolhashon hita saluhutna tu inganan on, hupungka ma pembinaan on di bagasan Goar ni Debata Ama, dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Goar ni Tondi Parbadia. Amen.
12. Tangiang Panutup - Ale Amanami
U:         Rap mandok ma hita Tangiang Ale Amanami na di banua ginjang!
S:         Ale Amanami…

13.  Pasupasu.


PARTANGIANGAN BODARI  (Ev. St. Drs. M. Simbolon)
Senin, 31 Oktober 2016 (19.00-21.00)

1. Marende  SDJ No.815:2 Uli do tingki na hohom  D=Do

Uli do tingki na hohom, sonang martua rohangkon,
                Tongtong masihol rohangkon, lao martangiang na hohom.
                Au raphon na badia i, sai naeng marnida bohiMi
Tuhanku Sipartobus i, di tingki martangiang i.

2. Pamuhai

P:   Marhitehite Goar ni Debata: Ama, AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Tondi Porbadia, na tumompa langit dohot tano on, Amen! Martua ma halak, na so olo mangihuthon tahi ni angka parjahat, jala na so olo jongjong tu dalan ni angka pardosa, jala na so olo sahundulan dohot angka pangarehei. Sai patik ni Jahowa do lomo ni rohana, jala sai i do dipingkiri rohana arian dohot borngin. Haleluya!

H: Marende SDJ No. 854 Haleluya Puji Tuhan G=Do
Haleluya, Haleluya, Haleluya, Haleluya, puji Tuhan. / Haleluya, Haleluya, Haleluya, Haleluya, puji Tuhan. / Puji Tuhan, Haleluya; Puji Tuhan, Haleluya. / Puji Tuhan, Haleluya; puji Tuhan.
P:   Mauliate ma di Ho ale Debata Amanami, na manompa dohot marmuduhon hami jala na mangelehon haluaonnami sian dosa di bagasan AnakMu, Tuhan Jesus Kristus dohot na pasadahon hami marhite TondiM, Tondi Porbadia di huriaMi. Nunga pungu hami ruas ni huriaM Parompuan HKBP Pondok Gede di Puncak Cisarua Bogor on. Parbadiai ma hami saluhutna.
H:  Sian pardangolan angka na bagas i do ahu joujou tu Ho, ale Jahowa! Ale Tuhan, sai tangihon ma soarangki, sai patinggil ma pinggolmu tumangi soara ni anggukkon!  Molo tung manjujur Ho, ale Jahowa, di angka dosa, tung ise ma manahan jongjong, ale Tuhan? Alai tahe  marroha pamuation do Ho, asa dihabiari halak Ho. Huhalungunhon do Jahowa, malungun do tondingku, jala huparhanalom do hatana.
P:   Ida ma, puji ma Jahowa, sude hamu ale naposo ni Jahowa, hamu ale angka na jongjong di bagas ni Jahowa ganup borngin. Paherbang hamu ma tanganmuna tu habadiaon, jala puji hamu ma Jahowa! Sai dipasupasu Jahowa, Sitompa langit dohot tano on, ma ho sian Sion!
H:  Pasupasu ma hami borngin on di tonga di bagas na martua on, na gabe langgatan pamujian di goarMu dohot na gabe pamaritahonon ni HataM na badia i. Pasaor ma hami di bagasan dameM na sumurung i, namangatasi saluhut roha nang pingkirannaMi be, di bagasan Kristus Jesus.
S:   Amen

3. Manjaha Psalmen 121: 1-8 Debata do Parjaga ni BangsoNa

P:   Ende hananangkok. Sai mangaranapi do matangku dompak angka dolok: Sian dia do ulaning ro pangurupion tu ahu?
H:  Sian Jahowa Sitompa langit dohot tano on sambing ro pangurupion ianggo tu ahu.
P:   Ndang tagamon loasonna tarsulandit patmu, ndang tagamon nok mata ni Sijaga ho.
H:  Ida ma, ndang olo nok mata, jala ndang olo modom ianggo Sijaga Israel.
P:   Jahowa do Sijaga ho, Jahowa do parlinggomanmu di lambung ni tanganmu siamun.
H:  Ndang tagamon doiton ni mata ni ari ho arian, manang bulan pe bornginna i.
P:   Sai jagaon ni Jahowa do ho sian nasa parmaraan, sai jagaonna do tondim.
H:  Sai jagaon ni Jahowa do ho laho ruar dohot laho bongot, olat ni on ro di salelenglelengna.

4. Renungan (Ev. St. Drs. M. Simbolon)

5. Marende BE. No. 135:1 Marpungu do di joloM on  BL 206 F=Do

Marpungu do di joloM on, marsada roha hami on, / O Jesus Tuhannami. /
Ho Raja na tarsilang i, na pinatimbo i muse / sai ro ma Ho tu hami. /
Olo, jalo ma tangiang, pamujian di goarMu,/ ala holong ni rohaMu.

6. Tangiang Pangondian (Ev. St. br. Manullang)

7. Tangiang Sibodari Mangihuthon Psalmen 4

P:      Sai alusi ma ahu, ale Debata ni hatigoranku, ia hujou Ho, jala palumbang ahu jumpa hagogotan, asi ma roham di ahu, jala tangihon ma tangiangki. Ia hamu, pinompar ni jolma, sadia leleng on do lea rohamu di hasahalaonki, sadia leleng on do haholongan ni rohamuna na so hasea, jala dioronmuna gabus.
H:      Unang so boto hamu: Marhasurungan do dibahen Jahowa angka hasianna, matua ditangihon Jahowa do, molo hujou Ibana.
P:      Holsohon hamu hian ma, asa  unang dapotan dosa,  marhusari ma rohamuna, dung ro di podoman hamu, asa sonang hamu.  Pelehon hamu ma pelean hatigoran, jala marhaposan tu Jahowa ma hamu.
H:      Lan do angka ma mandok: Tung ise ma manumpakkon na denggan tu hita? Alai ale Jahowa, sai pasondangkon ma tu hami sondang ni bohiM!
P:      Gumodang do las ni rohangku dilehon Ho, sian di nasida di hamamasa ni gotilon eme dohot anggur na gabe situtu.
H:      Sonang do ahu hupapeak huhut mamintor nok; ai sasada Ho do, ale Jahowa, pasonang ahu maringanan.

8. Tangiang Panutup-Pasupasu




BAHAN SAAT TEDUH PAGI 05.00 WIB 1 November 2016

Doa pembukaan: Isi doa itu bisa saja berupa:
1.       Ucapan syukurmu pada Tuhan atas segala kebaikan-Nya
2.       Ucapan syukurmu atas alam ciptaan-Nya yang sungguh dahsyat
3.       Ucapan syukurmu atas guru-guru dan teman-teman yang Tuhan berikan ada di sekelilingmu  dalam acara ini
Baca: Matius 5:1-12.
Beberapa pertanyaan berikut ini:
Ada berapa kata ‘berbahagia’ yang ditulis dalam Matius 5:1-12 tadi?
Jika kamu menganggap kebahagiaan itu adalah kalau kita bisa mempunyai apa saja, membeli apa saja, memakan makanan terenak, berekreasi keliling dunia, memakai baju termahal dan membeli mainan terkeren, atau bahkan memiliki mobil dan rumah mewah….cobalah cari di ayat Matius 5; 1-12 tadi, adakah kata-kata yang sejenis ini :
·         Berbahagialah orang yang bisa membeli apa saja yang diingininya
·         Berbahagialah orang yang bisa berkeliling dunia
……….(tolong buat beberapa kalimat lagi yang mirip dengan itu….)
Tidak ada kan….?  Itu artinya Tuhan Yesus memberi tahu kita bahwa ‘kekayaan dan uang’ bukanlah segala-galanya untuk menjadikan kita berbahagia, dan lebih dari seorang pemenang.  Itu tidak berarti Tuhan Yesus melarang kita jadi orang kaya, dan jadi orang yang punya uang, tetapi Tuhan Yesus tidak menjadikan uang dan kekayaan itu sebagai sumber kebahagiaan kita.  Tuhan justru ingin memberkati kita sehingga kita bisa jadi saluran berkat lagi bagi orang lain. Lalu…? Apa yang membuat kita berbahagia….kalau bukan kekayaan dan uang?
Jika kamu menganggap kebahagiaan itu adalah kalau kamu bisa menjuarai berbagai lomba, menjadi juara kelas, dan di ruang tamu rumahmu banyak piala berbaris dalam rak hiasan….cobalah cari di ayat Matius 5: 1-12 tadi, adalah kata-kata yang sejenis ini:
1.       Berbahagialah anak yang juara kelas
2.       Berbahagialah anak yang juara lomba menyanyi
3.       Berbahagialah……(tolong buat beberapa kalimat yang mirip dengan itu…)
Tidak ada kan…? Itu artinya Tuhan Yesus ingin memberi tahu kita bahwa ‘prestasi’ bukanlah segala-galanya untuk menjadikan kita berbahagia. Bukan berarti Tuhan tidak senang dengan prestasi kita, bukan !! Tuhan ingin kita berprestasi, tetapi Tuhan tidak ingin kita berbahagia karena sebuah prestasi, karena kebahagiaan yang diperoleh dari cara itu hanya bersifat sementara. Saat suatu ketika kita tidak juara, kita bisa kecewa dan kehilangan kebahagiaan. Nah sekarang, SEBUTKAN semua daftar kalimat bahagia Yesus ini dengan kata kerja saja…
1.       Berbahagialah orang yang ……miskin di hadapan Allah…………………
2.       Berbahagialah orang yang…..berdukacita……………………
3.       ……………………………………………………………………………………………………………
4.       ……………………………………………………………………………………………………………
10 ucapan bahagia itu tak satu pun yang mengatakan bahwa sumber kebahagiaan adalah kekayaan atau uang, ketenaran dan prestasi yang banyaaaaaaaaaak sekali. Tetapi Tuhan Yesus menjelaskan bahwa orang yang berbahagia, orang yang sukses itu, orang yang lebih dari pemenang itu adalah ORANG YANG…………………..
Kini kita renungkan Firman ini, dan kita tutup dalam doa.

Doa Penutup: Mintalah kekayaan HATI dan prestasi HATI…berupa sifat/karakter/hati yang menyenangkan hati TUHAN sebagai kunci KEBAHAGIAAN/ kunci hidup sebagai seorang yang lebih dari pemenang. AMIN.

IBADAH PAGI

Selasa, 1 November 2016


1. Pembukaan:

U:  Di dalam nama Allah Bapa, dan anak dan Roh Kudus.
R:  Amin.
U:  Tuhan, waktuku terletak di dalam tangan-Mu.
R:  Tolonglah aku sesuai dengan kemurahan-Mu.
U:  Ya Allah, ingatlah aku sesuai dengan anugerah-Mu.
R:  Tuhan, dengarkanlah aku sesuai dengan pertolongan-Mu yang penuh dengan kesetiaan.
U:  Kemuliaan bagi Bapa, dan Anak dan Roh Kudus,
S:   Seperti pada permulaan, sekarang, selalu  dan dari kekal hingga kekal. Amin. Haleluya.
2. Doa Mazmur:

U:  TUHAN menegakkan kembali orang-orang yang tertindas, tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai ke bumi.Bernyanyilah bagi TUHAN dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi!
U:  (menyanyikan)
Pujilah TUHAN! Sebab baiklah memuji Dia, dan menyenangkan untuk menyanyikan pujian bagi-Nya!TUHAN akan memulihkan Yerusalem; orang-orang buangan akan dibawa-Nya pulang.  Ia menyembuhkan orang yang patah hati, dan membalut luka-luka mereka. Ia menentukan jumlah bintang di angkasa, dan masing-masing diberi-Nya nama. Sungguh besar dan hebat TUHAN kita, kebijaksanaan-Nya tidak terhingga. Ia menegakkan orang yang tertindas, tetapi orang jahat dicampakkan-Nya ke tanah. Nyanyikanlah puji-pujian bagi TUHAN, mainkanlah kecapi bagi Allah kita.
R:  (berdiri) TUHAN menegakkan kembali orang-orang yang tertindas, tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai  ke bumi. Bernyanyilah bagi TUHAN dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi!
U:  Kemuliaan bagi Bapa dan Anak  dan Roh Kudus, seperti pada permulaan, s’karang, s'lalu dan dari kekal hingga kekal, Amin.
U+R:   TUHAN menegakkan kembali orang-orang yang tertindas, tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai  ke bumi. Bernyanyilah bagi TUHAN dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi! (duduk)

3. Pembacaan Alkitab

U:    Marilah kita mendengarkan pembacaan Perjanjian Lama. Melalui pembacaan ini, kita akan diingatkan, bahwa Allah mengutus orang yang percaya, supaya dalam kehidupannya masing-masing Injil diberitakan. Pembacaan diambil dari Yesaya 6: 1 - 8 demikian: “…..” Demikianlah berita Perjanjian Lama.
R:    (menyambut berita Perjanjian lama dengan menyanyikan BN HKBP No.255:3(Hanya satu ‘ku perlukan) BL. 187
Ingin seperti Maria, duduk dengar firmanMu
Yesus aku mau setia, taat alan p’rintahMu
Ya Yesus Tuhanku, S’lamatkan diriku. Ampunilah dosa, dan kesalahanku
Terimalah aku jadi milikMu. Penuhi hatiku dengan kasihMu.
U:     Hendaklah Firman Allah dengan segala kuasanya berdiam di dalam hidupmu, sehingga melalui keberadaan kita masing-masing, Injil semakin disebarkan.
R:     (menyambut pembacaan Injil dengan  BE. No. 190:1-2
         Las rohangku situtu mida Jesus na lulu/ Manjalahi hajolmaon
         Ai Ibana paluahon/ Jolma manisia i sian hamagoan i.
         Las rohangku situtu mida Jesus na burju/ Patupahon hangoluan
         Di au na di hamagoan/ Tung saluhut dosangki do disesa Jesus i.  

5. Doa Syafaat: (Ny. FM. Manurung br. Napitupulu)
U:      Ya Tuhan, ciptakanlah bagi-Mu melalui kuasa kasih-Mu, kaum ibu anggota jemaat gerejaMu menjadi seorang ibu seperti yang Engkau inginkan!  
R:      Yesus, sumber sukacita, dengarkanlah kami.
U:      Kami berdoa bagi seluruh kaum ibu jemaat Gereja-Mu, agar kiranya Engkau melindungi mereka sehingga tetap setia dalam kesibukannya!
R:      Yesus, sumber sukacita, dengarkanlah kami.
U:      Kami mohon ya Tuhan, Engkau senantiasa membangkitkan semangat kaum ibu dalam Roh Kebenaran, Roh Penyatuan dan Roh Damai, sehingga mampu melayaniMu dengan baik dalam rumah tangganya masing-masing.  
R:      Yesus, sumber sukacita, dengarkanlah kami.
U:      Ya Tuhan, tolonglah kaum perempuan jemaat gerejaMu
R:      Jadikanlah kami menjadi berkat, seperti yang Engkau inginkan!.
U:      Ya, Allah Bapakami, biarkanlah kaum perempuan jemaatMu berakar di dalam Kasih Anak-Mu Yesus Kristus. Dia telah mengambil rupa seorang hamba, agar Dia dapat melayani Engkau di dalam Pujian dan ketaatan yang penuh. Biarkanlah buah dari Roh keluar dari dalam hidup kami, melalui Dia, yang hidup dan memerintah bersama-sama dengan Engkau dan Roh Kudus sekarang, selalu, dan dari kekal hingga kekal.
Doa Syafaat: …………………….
J:       Amin.

6. Menyanyikan BN HKBP No.255:3(Hanya satu ‘ku perlukan) BL. 187
Ingin seperti Maria, duduk dengar firmanMu
Yesus aku mau setia, taat alan p’rintahMu
Ya Yesus Tuhanku, S’lamatkan diriku
Ampunilah dosa, dan kesalahanku
Terimalah aku jadi milikMu. Penuhi hatiku dengan kasihMu.

7. Doa Penutup-Berkat









PARTANGIANGAN PANUTUP  (Pdt. Nikson Simangunsong)
Selasa, 1 November 2016

1. Marende BE. No. 14:1-3   Puji Hamu Jahowa Tutu BL. 57 Bes=Do

1.   Puji hamu Jahowa tutu, Pardengganbasa, Parasiroha salelengna i;
Pardengganbasa i, Parasiroha i.
2.  Ingot tongtong ale tondingkon sude na denggan
      Na dipasonggop Debata tu ho, denggan basaNa do na pangoluhon ho.


2. Votum – Introitus – Tangiang (U=Uluan: R= Ruas Pembinaan: S= Sude)

U:      Marhitehite goar ni Debata Ama, dohot goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus, dohot goar ni Tondi Parbadia natumompa langit dohot tano on, Amen. “Dirumari do DiriNa jala disolukhon rupa ni hatoban, gabe suman tu jolma Ibana jala rumang jolma dapot di Ibana. Dipatutoru do diriNa, na gabe Pangoloi do Ibana paima mate, pola tung mate tarsilang”. (Pil 2:7-8)
R:      “Ala ni i do dipatimbo Debata Ibana jala dibasabasahon tu Ibana Goar na sumurung asa nasa goar, asa somba tu Goar ni Jesus nasa ulu ni tot, na di banua ginjang i dohot na di tano, nang na di toru ni tano, jala asa nasa na marsoara marhatopothon: Jesus Kristus do Tuhan, bahen hasangapon ni Debata Ama!” (Pil 2:9-11)
U:      (Martangiang ma hita): Ale Tuhan Debata! Mauliate ma rohanami di Ho, diiringiring Ho ruas Parompuan di huriaM saleleng patupa Retret di inganan on. Sai patau ma hami gabe ruas parompuan na lam togu manghaporseai Ho. Tongtong ramoti ma suluhutna dohot keluarga name pe na hutadinghonhami. Pasupasu ma HataM na naeng begeonnami. Sai tangihon ma tangiangnami on, di bagasan Goar ni AnakMu Jesus Kristus, Tuhannami. Amen.

3. Marende BE. No. 23:1+3  Jesus, hami ro dison, asa...BL. 78 As=Do

1.  Jesus hami ro dison asa masihangoluan.
     I pe ro ma Ho tuson, jala baen ma pardomuan
     Ni tondiM tu tondinami, unang mampar rohanami.
3.  Sondang sian Debata, hatiuron sian ginjang.
     Baen ture sondangi ma rohanami asa sonang.
     Lao manjalo hangoluan pinatupaMi o Tuhan.

4. Tangiang Pangondian (Ny. Nainggolan br. Aritonang)

5.  Marende SDJ. No: 802:1 Pangke tingkim saonari Bes=do

1.   Pangke tingkim saonari, dapothon ma Tuhan i.
     Unang godang sidalian, ingot jempek ngolum i.
     Nunga rade hasonangan di surgo i, di surgo i.
    Unang adong nanggo sada na so parjambar disi.

6. Jamita:


7.  Marende BE.  No. 123:1 Ale dongan na saroha BL. 180 G= Do

1.  Ale dongan na saroha, manjalahi dame i
     Dompak Jesus tapasada, holong ni rohanta i
     Ai Ibana do ulunta hita do ruas-Na i.
     Tuhan Jesus do gurunta hita sisean-Na i.


8.  Manutup Retret

Pdt. Resort:       Tinumpak asi dohot holong ni Tuhanta, nunga mardalan dohot denggan Retret ruas Parompuan HKBP Resort Pondok Gede. Tuhan i ma na mamasumasu hita saluhutna, gabe pasupasu di huriaNa. Nuaeng pe, tapaujung ma Retret parhalado on: Di bagasan Goar ni Debata Ama, AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Tondi Parbadia. Amen. (palu dilotak tolu hali)
                                 
9.  Marende SDJ. No. 792:1- 2 Pasupasu hami o Tuhan D= Do (Pelean)

1.  (Reff.) Pasupasu hami o Tuhan, sai usehon dameMi.
Sai ampehon tanganMi Tuhan, lehon tu au gogoMi. (Fine)
Di portibi on, baen ma au Tuhan, habaoran ni las ni roha;
Tu na marsak i, tu na dangol i, gabe pangapuli i. (DC al Fine)

2.   Di portibi on, baen ma au Tuhan monang maralohon dosa.
Dibaen gogomi, talu musu i sibolis pangago i.
Pasupasu, d.u.

10. Tangiang Pelean-Pasupasu

11. (Mangendehon) Amen, amen, amen.

12. Marsijalangan
SESSI I
SPIRITUALITAS PELAYANAN SEKSI PAROMPUAN
(Disadur dari Catatan: Pdt. Pantas Panggabean, SSi.,Theol)

1.     Nang so tarihuthon au pe angka dongan, ndada pola marsak au disi.
Alai anakhonhi da...Na ingkon do singkola satimbotimbona
sintap ni na tolap gogongki. Marhoihoi pe au lao da tu dolok tu toruan... (Lagunya Nahum Situmorang).

2.      “...ai jumpa gale ahu, disi do ahu margogo (Rasul Paulus. 2 Kor. 12:10).

3.      “Mangolu manang mate pe ahu, sandok di bangso na hinophop-Mon ma au maringanan, pararathon Hatam dohot harajaon-Mu” (I.L. Nommensen, 1863).

Ketiga ucapan di atas adalah ucapan yang menandakan bahwa mereka mampu melakukan pekerjaan/tugas walaupun dalam kondisi yang sangat sulit. Mereka  punya tekad yang kokoh bahwa tugasnya harus dilakukan tanpa rasa paksaan. Mereka melakukannya dengan penuh semangat. Mereka adalah orang-orang yang memiliki spiritualitas tinggi. Apa itu spiritualitas?

Pengertian.
Kata spiritualitas berasal dari  kata spirit yang artinya semangat. Jadi, spiritualitas artinya bersemangat atau yang membuat seseorang mampu melakukan sesuatu pekerjaan yang sukar, yang membosankan, yang pelik, yang rumit, yang menuntut kesabaran, yang dilematis dan lain-lain sejenisnya.

1.     Dalam lagunya Nahum Situmorang di atas ditunjukkan bagaimana kegigihan orangtua menyekolahkan anak-anaknya. Dia rela tidak memiliki harta yang berkilauan seperti perhiasan, pakaian yang mahal demi menyekolahkan anak-anaknya. Dia tidak merasa sedih atau berkecil hati walaupun tidak seperti orang lain yang hidup dalam kemewahan. Dia tidak merasa malu kalau pun tidak bisa mengikuti mode atau tren. Yang penting baginya  ialah anak-anaknya harus sekolah sampai batas kemampuannya. Syair lagu di atas berterima bagi masyarakat Batak sehingga  tidak pernah dirasakan usang atau menjadi tidak relevan. Lagu tersebut berakar pada filosofi masyarakat Batak yang mengatakan anakhonhi do na ummarga di au.
2.     ...ai jumpa gale ahu, disi do ahu margogo (Rasul Paulus. 2 Kor. 12:10).
Kalimat pendek ini adalah ucapan Rasul Paulus kepada jemaat di Korintus. Surat 2 Korintus ditulis oleh Paulus dari Makedonia sekitar tahun 55 Masehi. Dalam pemberitaan Injil Rasul Paulus banyak menghadapi kesulitan; mengarungi lautan luas dimana badai yang ganas tidak terelakkan (Kis. 27: 14 dst; ),  dipenjarakan (Kis. 16 :20 dst). Dan berbagai penderitaan dan kesusahan dia alami demi memberitakan Injil: Dibawah ini dikutip surat Paulus yang berisi penderitaan yang dia alami (1 Korintus 4 : 11 – 16).

4:11 Sampai pada saat ini kami lapar, haus, telanjang, dipukul dan hidup mengembara,
4:12 kami melakukan pekerjaan tangan yang berat. Kalau kami dimaki, kami memberkati; kalau kami dianiaya, kami sabar;
4:13 kalau kami difitnah, kami tetap menjawab dengan ramah; kami telah menjadi sama dengan sampah dunia, sama dengan kotoran dari segala sesuatu, sampai pada saat ini.
4:14 Hal ini kutuliskan bukan untuk memalukan kamu, tetapi untuk menegor kamu sebagai anak-anakku yang kukasihi.
4:15 Sebab sekalipun kamu mempunyai beribu-ribu pendidik dalam Kristus, kamu tidak mempunyai banyak bapa. Karena akulah yang dalam Kristus Yesus telah menjadi bapamu oleh Injil yang kuberitakan kepadamu.
4:16 Sebab itu aku menasihatkan kamu: turutilah teladanku

Dalam suratnya yang kedua ke Korintus Paulus juga menceritakan penderitaan yang dia alami dalam   2 Korintus 11 : 24 – 28:
11:24 Lima kali aku disesah orang Yahudi, setiap kali empat puluh kurang satu pukulan,
11:25 tiga kali aku didera, satu kali aku dilempari dengan batu, tiga kali mengalami karam kapal, sehari semalam aku terkatung-katung di tengah laut.
11:26 Dalam perjalananku aku sering diancam bahaya banjir dan bahaya penyamun, bahaya dari pihak orang-orang Yahudi dan dari pihak orang-orang bukan Yahudi; bahaya di kota, bahaya di padang gurun, bahaya di tengah laut, dan bahaya dari pihak saudara-saudara palsu.
11:27 Aku banyak berjerih lelah dan bekerja berat; kerap kali aku tidak tidur; aku lapar dan dahaga; kerap kali aku berpuasa, kedinginan dan tanpa pakaian,
11:28 dan, dengan tidak menyebut banyak hal lain lagi, urusanku sehari-hari, yaitu untuk memelihara semua jemaat-jemaat

Kalimat-kalimat Paulus di atas sarat dengan penderitaan, namun dia tetap memberitakan Injil. Bahkan dalam refleksi tentang pengalamannya Paulus mengatakan: “...ai jumpa gale ahu, disi do ahu margogo (Sebab jika aku lemah, maka aku kuat. (2 Kor.12 : 10). Ucapan tersebut adalah pernyataan spiritualitas Paulus dalam tugasnya sebagai rasul. Dia tidak mengenal lelah, tidak putus asa, tidak takut walau seberat apa pun persoalan yang dia hadapi. Paulus menunjukkan ketegarannya sebagai rasul dengan mengatakan:
               
12:10 Karena itu aku senang dan rela di dalam kelemahan, di dalam siksaan, di dalam kesukaran, di dalam penganiayaan dan kesesakan oleh karena Kristus. Sebab jika aku lemah, maka aku kuat.

3.     “Mangolu manang mate pe ahu, sandok di bangso na hinophop-Mon ma au  maringanan, pararathon Hatam dohot harajaon-Mu” (I.L. Nommensen, 1863). Kalimat ini adalah bagian dari doa I.L. Nommensen ketika pertama sekali dia menginjakkan kaki di Dolok Siatasbarita Tarutung untuk memberitakan Injil. Silindung dan semua tanah Batak, kecuali Parausorat – Tapanuli Selatan masip “gelap” (belum mengenal Kristus). Masyarakat hidup dalam keterbelakangan; masih buta huruf, primitif, petani tradisional dan dipenuhi rasa takut terhadap banyak hal. Nommensen mengetahui hal itu sebelum berangkat ke Silindung. Namun dia tidak gentar sedikit pun, tidak merasa terpaksa. Tetapi dia datang dengan penuh semangat. Dia mengasihi masyarakat Batak yang masih terbelakang itu. Dia mau menolong orang Batak. Dia mau mengangkat harkat dan martabat masyarakat Batak. Pernyataannya yang mengatakan: Mangolu manang mate pe ahu (hidup atau mati pun aku...). Hidup atau mati sama saja. Dia rela mati di tengah-tengah suku bangsa yang masih terbelakang. Itulah buah kasih di dalam Kristus dan itulah spiritualitas seorang missionar besar Nommensen.

Suatu saat di Sigumpar – Toba, seorang datang kepada Nommensen meminta dukungan supaya dia diberi rekomendasi atau dukungan menjadi Kepala Negeri. Jabatan Kepala negeri  adalah jabatan tertinggi yang diberikan pemerintah Belanda diduduki orang pribumi. Bagi masyarakat Batak menjadi kepala Negeri berarti mendapat hasangapon. Hasangapon adalah salah satu citacita ideal masyarakat Batak. Demi hasangapon orang Batak mau mengorbankan banyak harta; habis tano maraek, tano mahiang asal ma marsangap.  Nommensen tau bahwa merebut jabatan Kepala Negeri adalah merebut jabatan terhormat. Permintaan seseorang itu dipandang sebagai keangkuhan, kesombongan dimana sangat bertentangan dengan Injil. Lalu Nommensen menjawab permintaan tersebut dengan mengatakan: “Junggulmeong do harajaon”. Junggulmeong adalah binatang yang suka di tempat yang kotor dan bau. Kalau kebetulan seekor Junggulmeong nyelonong masuk rumah, maka seisi rumah akan menjadi bau. Semua orang membenci Junggulmeong.
Mengapa Nommensen berani mengatakan seperti itu? Bukankah orang yang meminta itu adalah orang yang disegani pada saat itu? Nommensen sebagai pendeta, apakah tidak takut kepada pendukung orang tersebut? Nommensen memiliki spiritualitas tinggi sehingga mampu mengatakan hal seperti itu.

3.    Nona Hester Needham (1890).
Nama Nona Hester Needham sudah dicatat dalam sejarah HKBP.  Dia seorang Inggris yang datang memohon kepada badan misi (zending) Barmen – Jerman supaya dia diutus ke tanah Batak menjadi seorang missionar khusus kepada kaum perempuan di tanah Batak. Dia tiba di Pansurnapitu – Tarutung tahun 1890 dan aktif disana mengajari para kaum perempuan (na marbaju dohot ina) Batak. Dia mengajari perempuan Batak menulis, membaca, berhitung, mengetahui gizi dan menata rumah. Dia berani memasuki daerah yang masih primitif. Dalam melaksanakan tugasnya, dia harus sabar mengunjungi para perempuan Batak dari rumah ke rumah dan dari kampung ke kampung di Rura Silinding.
Apa yang mendorong Needham mampu melakukan pelayanan seperti itu? Ialah imannya kepada Yesus Kristus yang rela mati demi kasih-Nya kepada manusia. Kita, khususnya kaum perempuan Batak patut bersyukur kepada Tuhan karena Dia telah mengutus hamba-Nya Nona Hester Needham menolong kita dari keterbelakangan itu.

3.       Nona Nieman (1891).
Nona Nieman orang Jerman tiba di Laguboti tahun 1891 dan mendidik perempuan Batak disana seperti yang dilakukan Needham di Silindung. Dia mengajari para perempuan di bidang keterampilan seperti jahit-menjahit, masak-memasak, menata rumah, membaca, menulis, berhitung dan juga mempelajari Firman Tuhan. Semuanya ini dilakukan pada malam hari karena pada siang hari semua perempuan bekerja di ladang.

4.       Nona Elfrieda Harder.
Nona Elfrieda Harder, dia adalah orang Jerman datang ke  Laguboti dan mendirikan Sekolah Biblefrauw tahun 1934. Suatu lembaga pendidikan teologi khusus kepada kaum perempuan. Sekolah teologi ini dikhususkan bagi calon pelayan perempuan yang bersedia melayani kaum perempuan di tanah Batak. Selain Sekolah tersebut, dia berhasil menyusun sebuah buku nyanyian di HKBP yaitu Buku Haluaon Nagok berbahasa Batak. Buku Haluaon Nagok adalah kumpulan lagu-lagu yang dia ajarkan kepada Punguan Ina di HKBP pada saat itu. Melalui nyanyian tersebut telah banyak mendukung warga HKBP bertumbuh dalam iman sebagaimana yang kita alami sekarang.
Elfrieda Harder datang ke tanah Batak dikisahkan demikian: “... diputushon sada boru Jerman na margoar Elfriede Harder ma pingkiranna, asa borhat tu tano Batak gabe Pangula Zending marhite RMG na di Barmen. Di pardalanananna tu Barmen markareta api, masa ma kecelakaan, gabe monding ma pola  29 halak dongan sapardalanan ni Elfriede Harder on. On ma patoguhon rohana tu ulaon i. Dung tarpasu-pasu Elfriede Harder gabe pangula Zending, borhat ma ibana tu tano Batak laos ojak di ulaon tu angka parompuan di Laguboti. Dohot ma Elfriede Harder mangurupi angka Suster naung parjolo ro laho pahehehon ngolu ni angka parompuan. Alai anggo di Elfriede Harder sada do na ringkot naeng pajongjongonna, i ma asa adong sikola tu angka na gabe parjamita Ina. ... di taon 1934 saut ma dipajongjong Singkola Bibelvrouw di Laguboti...”
(Dikutip dari buku parsorion ni Bibelvrouw Tiarasi br. Lumbantobing.
Tubu: 20 Nopember 1913. Monding: 10 Agustus 2005).

5.       Suster Teresa.
Sejak Tahun 1946, tindak kekerasan berkecamuk di India. Bentrokan terjadi di mana-mana antara yang Hindu dan Islam. Masalah sara di India menyebabkan timbulnya berbagai masalah; kemiskinan yang tiada tara, rasa takut di mana-mana karena tindak kekerasan sudah tidak terkendali, pembunuhan, penganiayaan dan berbagai tindak kekerasan terjadi hampir di seluruh kota/daerah yang dihuni kedua kolompok agama tersebut.
Suster Teresa, seorang wanita Albania mengajar di Biara Loreto Calcutta India. Dia mengajar jurusan geografi. Menyaksikan penderitaan yang terjadi di luar biara atau di masyarakat luas, Suster Teresa tergerak hatinya oleh belas kasihan menolong mereka yang menderita; sakit, miskin, buta huruf, terpinggirkan bahkan teraniaya. Untuk mewujudkan rasa panggilannya itu dia meminta kepada Ketua Biara Loreta Calcutta agar ia diijinkan bertugas di luar biara. Pada mulanya Ketua Biara Loretta Pastur Van Dick dan Uskup Agung Fournier tidak mengijinkannya. Barulah sesudah dua tahun menunggu dia mendapat ijin tinggal dan melayani di luar biara. Ketua biara menanya Suster Teresa apa yang mendorongnya untuk mau melayani mereka. Suster Teresa menjawab bahwa dia mendengar suara Tuhan melalui mulut orang-orang yang miskin dan teraniaya itu. Dia meninggalkan hidup di biara yang relatif berkecukupan dan tinggal bersama-sama dengan mereka yang menderita. Dia mengganti pakaian biarawatinya dengan pakaian masyarakat biasa. Dia menolong mereka dengan apa yang dia miliki tanpa membedakan agama, suku dan budaya.
Dorongan melayani ini banyak dia terima dari ibunya yang mengajarkannya agar selalu menolong orang-orang yang menderita. Sungguh tak terlukiskan dengan kata-kata tentang pelayanan yang dia tunjukkan dalam hidupnya sehari-hari. Dialah pendiri “The Mission of Charity”. Suatu lembaga yang bergerak di bidang misi pelayanan yang bersifat kharitatif (memberi susuatu secara cuma-cuma). Kegigihannya melakukan misi kemanusiaan itu membuat dia menerima hadiah Nobel perdamaian pada tahun 1979. Kehiduapn Suster Teresa patut dijadikan salah satu dasar spiritualitas dalam menolong orang-orang yang menderita.

Kesimpulan

Tokoh-tokoh yang kita sebut di atas melakukan tugasnya dengan beraneka ragam jenis dan dalam kondisi yang berbeda-beda. Apa yang membuat mereka mampu melakukan hal-hal yang begitu besar? Secara sederhana ialah mereka memiliki spiritualitas yang tinggi. Mereka solider terhadap mereka yang menderita, yang miskin, yang terbelakang, yang teraniaya, yang terpinggirkan dan lain-lain. Mereka merasakan apa yang dirasakan orang lain.
Spiritualitas tidak lepas dari iman. Orang Kristen mendapat spiritualitas dari kehidupan Yesus Kristus. Dia adalah Allah yang menjadi manusia. Allah menjadi manusia, Dia tinggal bersama manusia, dia merasakan perasaan manusia dari berbagai lapisan masyarakat. Dia mengasihi manusia yang berdosa.  Dia yang tidak mengenal dosa telah dibuat-Nya menjadi dosa karena kita, supaya dalam Dia kita dibenarkan oleh Allah (2 Kor. 5:21).
                Kehidupan Yesus (pelayanan-Nya, pengajaran-Nya, sikap-Nya terhadap semua keadaan dan pengorbanan-Nya atau seluruh eksistensi kehidupan-Nya) menjadi dasar spiritualitas orang Kristen dalam kehidupan sehari-hari. Rasul Paulus mengatakan kepada jemaat Filippi: 2:5 Hendaklah kamu dalam hidupmu bersama, menaruh pikiran dan perasaan yang terdapat juga dalam Kristus Yesus, 2:6 yang walaupun dalam rupa Allah, tidak menganggap kesetaraan dengan Allah itu sebagai milik yang harus dipertahankan, 2:7 melainkan telah mengosongkan diri-Nya sendiri, dan mengambil rupa seorang hamba, dan menjadi sama dengan manusia. 2:8 Dan dalam keadaan sebagai manusia, Ia telah merendahkan diri-Nya dan taat sampai mati, bahkan sampai mati di kayu salib.  2:9 Itulah sebabnya Allah sangat meninggikan Dia dan mengaruniakan kepada-Nya nama di atas segala nama, 2:10 supaya dalam nama Yesus bertekuk lutut segala yang ada di langit dan yang ada di atas bumi dan yang ada di bawah bumi, 2:11 dan segala lidah mengaku: "Yesus Kristus adalah Tuhan," bagi kemuliaan Allah, Bapa (Fil. 2: 5-11).

LAMPIRAN ENDE KEBERSAMAAN:

HUPAIMA DO HO

Hupaima do ho
Hupaima do ho
Hape ho do na lupa di ahu
Hupaima do ho
Hupaima do ho
Hape ho do na lupa di ahu
Ref.         Hape ahu sakit-sakit
Jungkir balik di Rumah Sakit
Hape ho do na lupa di ahu
Hape ahu sakit-sakit
Jungkir balik di Rumah sakit
Hape ho do na lupa di ahu
Ingat-ingat itu remember
Jangan lupa itu don’t forget
Saya cinta kamu I love you
Hanya engkau only you

SI TALTAL DOHOT SI TEKKEN

Sister-sister please oven the door
Si Taltal do ahu na ro on
Si Taltal do ahu na ro on
Sister-sister please oven the door
Si Taltal do ahu na ro on
Si Taltal do ahu na ro on
Si Taltal dope nimmu
Haru si Tekken nunga mulak
Mulak ma daamang da Taltal
Mulak ma daamang da Taltal

MOBIL SEDAN TUA

Mobil Sedan Tua. Supirna na matua
Lao tu Tarutung. Mamolus Aek Godang
Sahat ro di si. Minum Tuak tolu Poting
Huida boru Tobing. Rohangki humosinghosing
Bollobollo hi, hi. Bollobollo ha, ha
Pauba rohami.  O, halak hita
Sai selamat ma. Si Negerneger i
Agen ni Sibualbuali. Tu Siantar tu Sipirok
Padang Panjang fordeklog
Sai selamat ma. Si Negernegeri


MARTATAHUAK MANUK I

Martatahuak Manuk i
Di manogot ni Minggu i
Bege ma Dakdanak Sikola Minggu i
Martatatahuak tatahuak kokokok
Martatatahuak tatahuak kokokok.



Catatan: 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

RENUNGAN MINGGU ADVENT I 28 NOVEMBER 2021

MENYAMBUT KEDATANGAN TUHAN DALAM KEKUDUSAN (1 Tesalonika 3: 9-13) Surat ini ditujukan kepada komunitas pengikut Kristus di Tesalonika. L...