Rabu, 01 April 2015

Khotbah/Jamita Passion II Rabu, 01 April 2015 Pukul 20.00 WIB


Renungan Passion II

HKBP Pondok Gede




  Di Passion (II) on, taulakhon ma jolo mamarsirangguthon Tangiang ni Jesus di porlak Getsemane. Tangiangna uju so tarpajal do pe. Nunga diboto Jesus, hamaolon siteaononNa, naung sonson di joloNa. Di tangiangNa do dipaboa luhutna i tu AmaNa.
1. Di dia ma i masa? Raphon siseanNa do Jesus (Retret) di porlak sada margoar Getsemane. Diparade Ibana tingkina secara khusus dohot tolu siseanNa (Petrus, Johannes dohot Jakobus). Tung ngalut do parniaahapanNa. Didok ma tu nasida: Mansai marsak situtu do rohangku, hira na mate do. Dison ma hamu, dungo rap dohot Ahu! (Mat.26:38). Kehidupan real sebagai manusia sungguh-sungguh dialami-Nya dengan penderitaan yang menggentarkan. Dalam suasana penderitaan yang berat ini, Yesus bergumul bersama orang yang mendengar-Nya dengan sepenuh hati.  Ini adalah suatu gambaran yang sangat indah bagi orang percaya yang memerlukan sahabat yang setia ketika mengalami sukacita dan dukacita dan ketika mengalami pergumulan yang sangat berat.
2.  Beasa martangiang? Dung dipatolhas Jesus sude na dirohaNa tu siseanNa na tolu i,  laho ma ibana sahalakna martangiang tu inganan na soding. Secara khusus manghatai dohot AmaNa, paandarhon tu Amana i nanihilalaNa, ditangihon AmaNa i. Kesendirian ini memberi ruang untuk secara bebas mengungkapkan isi hatinya kepada Allah tanpa suatu gangguan. Suatu moment yang sangat khusus berhubungan dengan Bapa-Nya. Orang percaya memerlukan suatu waktu yang khusus untuk bertemu dengan Allah, bebas mengungkapkan isi hati secara sendiri tanpa gangguan orang lain.
3.    Beha Ibana martangiang? Laho ma Ibana saotik tujolo, dipatungkap ma bohina tu tano martangiang. Dia sujud dihadapan Bapa-Nya. Yesus sujud memperlihatkan kondisinya yang sangat sedih, penuh kerendahan hati di hadapan Bapa-Nya.  Yesus mengekspressikan suasana hatinya dalam sikap tubuhnya yang berlutut. Suasana hati adalah yang lebih penting dalam doa dari pada cara tubuh berdoa, tetapi dengan sikap tubuh yang menyembah dihadapan Allah akan menolong hati kita untuk berserah kepada Allah. Kapankah anda terakhir kali berdoa dengan sujud?
4.    Aha do tangiang ni Jesus? Ale Amang, namun na tarbahen, salpuhon ma siinumon on sian Ahu! (Mat.26:39). Dia meminta sekiranya mungkin dapat menghindari penderitaan di salib itu. Kuncinya ialah “Jikalau sekiranya mungkin” (If it is possible). Dia kemudian menyerahkan jawaban sepenuhnya kepada Allah Bapa “tetapi janganlah seperti yang kukehendaki, melainkan seperti yang Engkau kehendaki”. Sekalipun Yesus mengetahui penderitaan yang akan terjadi itu, Dia dengan sepenuhnya, menyerahkan hidup-Nya pada keinginan Allah Bapa. Dia mendasarkan keinginannya pada keinginan Allah Bapa. Isi doa yang sesungguhnya adalah penyerahan sepenuhnya akan kehendak Allah terjadi dalam kehidupan orang percaya.
5.    Alus ni tangiang i? Alai tahe, unang marguru tu rohangku; roham do! (Mat.26:39). Kehendak Allah Bapalah yang jadi. Penderitaan tidak berlalu dari Yesus. Tetapi Dia mendapatkan jawaban di dalam doa-Nya. Allah memberikan kekuatan kepada-Nya untuk menjalani penderitaan-Nya agar missi sorgawi dapat terlaksana. Diida Ibana ma surusuruan sian banua ginjang i, na margogoihon Ibana (Luk.22:43). Kekuatan dari Allah Bapa untuk menghadapi segala penderitaan, itulah yang kita perlukan, bukan menghilangkan atau menghindari penderitaan itu.
6.  Aha ma sian hatorangan na di ginjang i, siparsaulihononta? Nang hita pe sipartangiang ma hita. Asa lomo roha ni Debata Ama i ma na saut di hita huriaNa. Kehendak Allah terjadi dalam diri orang percaya itulah yang terpenting dan terutama dalam doa. Berdoa dengan cara Yesus berdoa akan menolong orang percaya untuk dapat hidup seperti kehidupan yang telah dihidupi oleh Yesus.

BE. No. 213:1
Dung sonang rohangku dibaen Jesus i, porsuk pe hutaon dison na pos do rohangku di Tuhanta i, Dipasonang tongtong rohangkon
Reff: Sonang do, sonang do, dipasonang tongtong rohangkon

When peace like a river attendeth my way
When sorrows like sea billows roll
What ever my lot you have taught me to say
It is well, it is well with my soul
Reff. It is well, (with my soul). It is well, (with my soul). It is well, It is well, with my soul 

(Lagu: Philipp Paul Bliss, 1876)

Hata ni Debata patoguhon hita martangiang
di Passion II on

Alai sai marsihohot ahu tu Ho, ditiop Ho do tanganku siamun. (Tetapi aku tetap di dekat-Mu; Engkau memegang tangan kananku) Psalmen 73:23

Hamu angka dongan haholongan sahaporseaon dibagasan goar ni Tuhan Jesus Kristus!

Naeng ma ayat on, patorangon hata demi hata. Asa dapot di hita tinembakna. “Alai” (tetapi) i ma hata patujolona. (nangpe, nang songon i pe, namun, demikian, meskipun) pandohan manang seruan na mangondolhon asa margogo hita laho manean sahat tu na mangalo sada huaso na manosak hita. Ondamondam, boban, na rongom ro tu hita.  Isara “Landit jala porhot gota ni simargalagala; Hansit jala ngotngot naung adong gabe soada”. Adong ancaman agoan/kehilangan. Mungkin kehilangan karena tindakan satu atau beberapa orang yang kurang menghargai kita, yang menghalngi kita; mungkin ia hilang karena watak atu sikap kita sendiri.

Sude jolma, ganup manaon hamaolonna be. Alai dinamangadopi  i, dohononta “alai”. Alangkah baik, jika berhadapan dengan senuanya itu, kita dapat menyakini kata “tetapi”.
Alai sai marsihohot ahu tu Ho, i ma pos ni roha di ahu/hita laho mangalo sude panosak ni portibi na doras. Ndang talu, ndang lonong, ndang mogap. Aku bertahan, bahkan penuh kepercayaan dan harapan bahwa kita akan menang dan tidak kalah! Alai sai marsihohot, lapatanna selalu, pasti, dalam keadaan apapun entah maju atau bila mundur, bukan pagi saja, bukan siang saja, di saat baik, di saat buruk. Songon ni dok ni ama ni huria Lutheran di ende pinatomutomuna:

Gok begu pe portibi on na naeng mamolgak hita.
Nda tung mabiar hita on ai ingkon monang hita.
Ai nang tarrimas pe sibolis i tahe,
Ndang habiaran be ai nang sahata pe,
Tuk do manaluhonsa.
(BE. No. 117:3  Jahowa Debatanta Do (BL 205)
Lagu: Martin Luther, 1528.

Hamu angka dongan haholongan sahaporseaon dibagasan goar ni Tuhan Jesus Kristus!

Bibel panguhalan ni ayat Psalmen 73:23 on, mangontang hita Marsihohot! Dohononta: Alai sai marsihohot ahu!
Tontu ndang apala sude hita na punguon na burju, jala ndang apala sude hita, na begal/jahat! Ndang apala sude hita marlas roha, jala ndang apala sude hita tongon marsak! Bibel i menawarkan kemerdekaan! Alai nii dipasungkuthon tu hita marsihohot tu ise do ho? Tarrante tu ise do ho nuaeng?
So tung na marsihohot tu dirim sandiri dope ho? Bercokol Pada sikapku, pada pandanganku, pada keyakinanku, pada hakku! Aku pertahankan apa yang kuinginkan dan tuntut! Molo songon i dope. Toho ma i; Alai sai marsihohot ahu tu ahu!
Hea sahali hubege di dok natuatua: “Molo holan ho do mangolu, rungguon ni rongit pe ho hurang!”.  Sai mengkel suping do ahu molo huingot pandohan on. Egois! Sude hita, sai olo do sipata songon i, holan na dirohanta i, asa manjadi!
·         Hea do diida hamu panangga na mangalele lai-na. Mangalele ihur-na?
·        Sasahalak na manguji sandiri haruar sian gambo lisop? TONTU ULAON NA SO MARLABA DO I!
Molo tongon i na masa dihita, sai dohononta dope: Alai sai marsihohot ahu tu ahu!
Ita uji ma jolo mangauhon sian pingkiran ni parpsalmen: Alai sai marsihohot ahu tu Ho”. Songon sasahalak na tarjollung di inganan na holom marimpotimpot, marnida sinondang na metmet? Sahalak na omporotan, pintor adong aek inumon? Sahalak na anturapararon jumpangan sipanganon? Sada halak na tarsosak jumpangan haluaon? Ise do sinondang na metmet i? Ise do aek siinumon? Ise do sipanganon i? Ise do haluaon i? Sesungguhnya Ia menemui kita dengan wajah seorang manusia, dengan tangan seorang m,anusia dan dengan Bahasa manusia. Ia menanggung kesusahan di dalam hati-Nya, tetapi bukan hanya kesusahan-Nya sendiri melainkan juga kesengsaraan segenap dunia. Ia menanggung dosa dan sengsara lalu membebaskan kita! Ise do tahe ibana i?
Dung sonang rohangku dibaen Jesus i, porsuk pe hutaon dison. Na pos do rohangku di Tuhanta i, dipasonang tongtong rohangkon. Sonang do, sonang do, dipasonang tongtong rohangkon.
Jesus do goarna. Alai sai marsihohot ahu tu Jesus!
Bibel songon panguhalan ni ayat Psalmen on, hata ni Tuhanta mangontang hita: Alai sai marsihohot ahu tu Ho Jesus!
Alai tung beha ma hita mangulahon i? Dohononta ma: ditiop Ho do tanganku siamun! Lapatanna, na bolas do ahu manaon na porsuk, na galut, na maol, sahit, rapar, pogos dohot lan na asing nai, ala ditiop Ho do tanganku siamun!. Karena Tuhanlah yang mengendalikan hidupku!
Hamu angka dongan! Tangan siamun, toropan andalan ni hita mangulahon nasa ulaonta, isara; manurat, manongkok, manuhil, mandoton, mangordang, manabursame, mamiltik hasapi, mamiltik keyboard, memiltik organ, mangetong hepeng, dln. Tangan siamun do partabeanta/salam. Jesus maniop tangan siamunta!

Passion na paduahon on, ita dokma: Ise do ahu?

Ahu, naung tiniop ni Jesus tangan siamunhu!

Amen!

by. Hajut!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

RENUNGAN MINGGU ADVENT I 28 NOVEMBER 2021

MENYAMBUT KEDATANGAN TUHAN DALAM KEKUDUSAN (1 Tesalonika 3: 9-13) Surat ini ditujukan kepada komunitas pengikut Kristus di Tesalonika. L...