Huria ni
Tuhanta,
Ruas ni HKBP
Pondok Gede Resort Pondok Gede Distrik 19 Bekasi. Hombar tu haputusan Sermon
Parhalado na di ari Selasa 17 Maret 2020 Pukul 20.00 WIB na mandok:
Ala
situasi Pandemi Covid-19, mansadi ma jolo partangiangan bagas tu bagas ni ruas
ni Huria saleleng tingki ni 14 ari. Alai dipatupa ganup ruas ni huria ma
partangiangan riperipe (keluarga).
Ala
nii huuji hami do patomutomu Acara Partangiangan Huria sipangkeonta di bagasta
be.
Asa
Tuhanta ma na margogoihon hita laho patupahon Partangiangan i di bagasta be
ganup!
ACARA
PARTANGIANGAN HURIA
HKBP
PONDOK GEDE RESORT PONDOK GEDE
DISTRIK
19 BEKASI
1. Marende BE. HKBP
No.125: 1-2 Marlas ni Roha Hita on (BL 82)
1. Marlas ni roha hita on mamuji Debata.
Ai asi ni roha-Na i do bongot tu rohanta
i.
Umbaen nuaeng mardomu i :,: dison sadari
on. :,:
2. Dibahen i mangogo be ma hita on sude.
Mamuji Tuhan Jesus i parasiroha godang i.
Sibaen las ni rohanta i :,; nuaeng nang
sogot pe. :,:
2. Agenda
Marhitehite Goar ni Debata Ama dohot Goar ni Anak-Na, Tuhan
Jesus Kristus dohot Goar ni Tondi Parbadia, na tumompa langit dohot tano on.
Amen.
Marlas ni roha ma hamu rap dohot Jerusalem jala
marolopolop mida ibana sude hamu, ale angka na holong roha di ibana! Marlas ni
roha situtu ma rap dohot ibana sude hamu, ale angka na marsak roha mida ibana
nasailaon! Las do rohangku di angka na mandok tu ahu: Beta hita manopot bagas ni Jahowa!
Haleluya!
Martangiang ma hita:
Ale Tuhan Jesus, sasada Ho do Sipangolu padomuhon
jolma dohot Debata! Hupuji hami Goar-Mi, jala hudok hami mauliate
tu Ho ala ni saluhut na binahen-Mi, patupahon hangoluannami.
Sai dongani ma hami marhitehite asi ni rohaM, asa hupingkiri hami tongtong na
tinaon-Mu dohot hamamateM, asa
huarsakhon hami dosanami jala asa tubu di hami haporseaon na sintong, jala asa
marroha haholongon hami huhut mandok mauliate tu Ho, asa olo hami mangihuthon
Ho ro di hamatean. Ale Tuhan Jesus, di Ho ma tama pujipujian di tongatonga ni
saluhut Huria, naung tinobus-Mu marhitehite mudar-Mu na badia i, olat ni on ro di salelenglelengna. Amen.
3.
Tabege ma Hata ni Debata turpuk ni ari Minggu on sijahaon di Partangiangan on, i
ma na tarsurat di Psalmen
69: 30-37. Songon on ma didok di si:
Alai na dangol do ianggo ahu, jala marsingkor, sai
patimbulon ni hatuaonmi do ahu sogot, ale Debata.
Pujionku ma goar ni Debata
marhitehite ende, jala pasangaponku ma Ibana marhitehite pujipujian.
Jadi lomoan ma roha ni Jahowa disi asa mida jonggi manang
lombu sitingko tanduk, na martambirik.
Diida angka na dangol i ma i,
gabe las ma rohanasida; sai hiras ma rohamuna, hamu ale angka na mangalului
Debata!
Ai ditangihon Jahowa do angka na pogos, jala ndang lea
rohana mida bangsona na tarbuang i.
Sai pujion ni langit dohot
tano on do Ibana sogot, angka laut pe ro di nasa na manginsir di bagasan angka
i.
Ai sai tumpahan ni Debata do Sion jala paulionna do angka
huta ni Juda, asa maringan nasida disi jala nampunasa.
Asa pinompar ni angka naposona i tumeansa sogot, jala
angka na mangkaholongi goarna maringan disi.
I ma
sahatna! Martua do
angka na tumangihon Hata ni Debata, jala na umpeopsa.
Amen.
4. Marende BE. HKBP
No. 178: 1-2 Ro ma tu Jesus (BL 196)
1. Ro ma tu Jesus, ro ma tibu; bege hata-Na,
jangkon burju.
Na ro do Jesus pangolu ho, asal porsea
ho.
Mansai las rohanta i muse, molo ias sian
dosa pe.
Sai ro ma hita tu surgo i, laos sonang ma
disi.
2. Ro ma tu Jesus undukhon ma pambahenanmu na
so tama.
Naeng season-Na do dosami dibaen mudar-Na
i.
Mansai las rohanta i muse, molo ias sian
dosa pe.
Sai ro ma hita tu surgo i, laos sonang ma
disi.
5. Hata ni Debata Turpuk Jamita di Partangiangan
Huria bodari on, na tarsurat di Surat na Parjolo sinurat ni Apostel Petrus 4:
12-19 songon on ma hatana:
Ale
angka haholongan, unang ma jaluk di rohamuna hamohopon i, na ro manguji hamu;
unang ma songon na sambar i di rohamuna!
Marlas
ni roha ma hamu, marguru tu saormuna di angka haporsuhon na tinaon ni Kristus
i, asa dohot hamu marlas ni roha jala mariaia, di na gabe patar hasangaponna i.
Martua
do hamu, molo hona insak hamu ala ni Goar ni Kristus, ala songgop tu hamu Tondi
hasangapon na sian Debata.
Unang
ma adong sian hamu manaon na porsuk, ala mambunu, manang manangko manang
marjahat ibana, manang ala diantoi na so ulaonna!
Alai
molo adong na manaon na porsuk, ala halak Kristen ibana, unang ma hansit
rohana; alai dipasangap ma Debata, manjujung Goar i.
Ai
nunga jumpang tingki ni uhum madabu, mamungka sian bagas ni Debata. Alai molo
jumolo tu hita, dia ma ujung ni angka na so mangoloi barita na uli na sian
Debata?
Jala
molo sihol so malua partigor i, tudia ma tagamon halak na so daulat jala
sipardosa i?
Dibahen
i, angka na marhaporsuhon mangihuthon roha ni Debata, dipasahat ma tondina tu
Panompa haposan i, marhitehite na mangulahon na denggan. I ma sahatna!
Marhobas
di Huria, asa Marsangap Debata
Melayani
untuk Memuliakan Tuhan
Hamu
angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!
Bahat angka pingkiran/tulisan
taringot tu na marhobas di huria, manghobasi angka na porsea tu Tuhan i. Ala
torop ni pingkiran/tulisan taringot tu na marhobas di huria, boi tubu di roha
ni situan na torop halak Kisten i; nunga somal i! Bahwa pelayanan gereja boleh
dianggap sebagai suatu hal yang biasa-biasa saja.
Tontu pingkiran na hurang denggan
do i, ala panjouon ni Debata do pasidohoton marhobas di huria-Na. Debata na
mangungkap rohanta, asa pasidohot hita marpartisipasi di si.
Alai tutu patut peoponta di
rohanta, sangat baik jika semakin banyak jemaat yang berpartisipasi terlibat
langsung dalam pelayanan gereja. Dan kita harapkan karenanya pelayanan gereja
akan semakin baik.
Tetapi di sisi lain, janganlah
kita lupa bahwa kita juga harus menjaga standar pelayanan gereja, sehingga
pelayan di gereja tersebut janganlah melayani dengan “asal-asalan”, dan jemaat
tidak mendapatkan kualitas pelayanan yang baik dari gereja tersebut.
Di sada pamerengan, torop sian
ruas ni huria memahami taringot esensi ni pelayanan gereja, mandok
marhalado/pelayanan itu adalah milik hamba-hamba Tuhan. Jemaat cukup menjadi
orang-orang yang dilayani. Jemaat cukup duduk di gereja dan menikmati pelayanan
dari orang majelis gereja tersebut. Jemaat tidak mau melayani, atau tidak mau
tahu tentang pelayanan.
Surat 1 Petrus banyak berbicara
tentang haparhaladoon/pelayanan, walaupun sebenarnya surat tersebut ditujukan
kepada jemaat biasa, dan justru orang-orang na maisolat/pendatang (1 Ptr 1:1).
Alai hata ni Tuhanta di
partangiangan on mandok, “Masipatureturean ma hamu, ganup marguru tu
asiasi na jinalona, songon angka juara bagas na burju di ragamragaman ni asiasi
ni Debata.” Agar kita saling melayani seorang akan yang lain (ay.10a).
Petrus pasti tahu betul perintah
Tuhan Yesus ketika Ia membasuh kaki murid-murid-Nya pada waktu perjamuan malam
terakhir. “Asa molo Ahu, Tuhan jala Gurumuna, mamburi patmuna, tama ma nang hamu
masiburian pat! - Jadi jikalau Aku membasuh kakimu, Aku yang adalah Tuhan dan
Gurumu, maka kamu pun wajib saling membasuh kakimu;” (Yoh 13:14).
Didok roha ni apostel Petrus,
naeng ma halak angka naung porsea tu Tuhan Jesus, angka pribadi naung ture jala
denggan pangantusionna taringot na “marhobas-pelayanan”. Agar orang-orang percaya memiliki sudut
pandang yang benar terhadap “pelayanan”. Melayani sudah seharusnya menjadi ciri
dan gaya hidup orang percaya di mana pun orang percaya itu berada.
Ingkon marhobas jala marsihobasan
do angka na porsea tu Tuhan Jesus songon hataridaan ni haporseaonna. Di na
marsihobasan i hita, pangkeonta ma ganup silehonlehon ni Tuhanta na tu hita be,
laho pasauthon panghobasion na dumenggan sian dirinta be ganup.
Kita harus melayani, sebagai
bukti iman kita kepada Tuhan. Kita harus melayani dengan apa yang kita miliki,
dengan tubuh kita, dengan talenta atau karunia yang Tuhan telah berikan kepada
kita. Masing-masing kita memiliki talenta atau karunia yang berbeda-beda, dan
justru itu bukan menjadi persoalan karena justru kita dapat saling melengkapi
satu sama lain. Ketika kita memiliki talenta, itu bukan berarti kita cukup
berdiam diri begitu saja, tetapi talenta itu dipercayakan Allah kepada kita,
sebagai pelayan di hadapan Tuhan (ay. 10b), untuk mengembangkan talenta
tersebut. Apapun talenta yang Tuhan berikan kepada kita dan kita miliki, kita
harus pergunakan talenta tersebut untuk melayani Tuhan. Sebagaimana yang
dicontohkan oleh Alkitab. Orang yang memiliki karunia untuk berbicara, baiklah
ia berbicara dengan menyampaikan kebenaran Firman Tuhan (ay. 11a). Orang
sebaiknya melayani dengan talenta yang ia miliki, bukan melayani dengan apa
yang tidak ia miliki. Ketika kita melayani, kita juga melayani di dalam
anugerah (ay. 11b), karena tidak mungkin orang dapat melayani tanpa anugerah
Allah yang memampukan orang tersebut.
Hamu
angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!
Tontu halak Kristen Batak adong
do hamoraon silehonlehon ni Debata ni paradatonna, na gabe sulusulu ngolu ni
halak batak di parngoluonna siganup ari, i ma DALIHAN NA TOLU. Dalihan na tolu
pada dasarnya berarti tungku (batu-tataring) yang terbuat dari tiga buah batu
yang disusun. Tiga buah batu itu mutlak diperlukan menopang agar belanga atau
periuk atau hudon tidak terguling. Selanjutnya di kemudian hari istilah Dalihan
na Tolu ini dipergunakan untuk menunjuk kepada hubungan kekerabatan yang
diakibatkan oleh perkawinan, yaitu Dongan Tubu (pihak kawan semarga), Hulahula,
(pihak “pemberi istri-perempuan”), dan boru (pihak “pengambil-penerima istri/perempuan”).
Sebab itu Dalihan na Tolu adalah konstruksi sosial sistem yang diciptakan oleh
suatu masyarakat dan budaya Batak.
DALIHAN
NA TOLU:
SOMBA
MARHULAHULA
ELEK
MARBORU,
MANAT
MARDONGAN TUBU.
Kampung-kampung
tradisional di daerah Tapanuli dihuni oleh orang-orang Batak yang semarga.
Mereka adalah angka na mardongan tubu. Setiap harinya sebagai teman untuk
mengerjakan banyak hal dalam kehidupan sehari-hari. Karena kebersamaan setiap
hari, orang batak harus menyikapinya dengan memperlakukan Dongan Tubu secara
hati-hati (manat). Kehati-hatian pada dasarnya adalah bentuk lain dari sikap
hormat.
Elek
Marboru merupakan nasihat bahwa boru harus senantiasa dielek atau dianju
(dibujuk). Boru adalah penopang dan penyokong. Sebab itu mereka senantiasa diperlakukan
dengan ramah-tamah dan lemah-lembut agar mereka tidak sakit hati dan kemudian
membiarkan hulahula mengerjakan sendiri segala urusannya.
Perlu
kita ketahui, orang Batak pra-kekristenan Hulahula dipandang sebagai mata ni
ari binsar, sumber berkat dan kesejahteraan, sebab itu harus disembah (somba
marhulahula). Setelah kekristenan prinsip-prinsip Dalihan na Tolu ini dipertahankan
sebagai konstruksi budaya yang positif. Namun makna somba marhula-hula harus
kita beri pengertian baru. Sebab bahasa Batak tidak membedakan istilah hormat
dan sembah. Sementara sebagai orang Kristen mengakui bahwa Tuhanlah sumber
berkat satu-satunya. Hulahula atau mertua hanyalah salah satu (baca: bukan
satu-satunya) saluran berkat yang dipakai Tuhan.
Tentulah
orang Kristen selalu memasakinikannya juga, dalam arti memperkaya prinsip
Dalihan na tolu ini dengan semangat kesetaraan. Pada dasarnya tiap-tiap orang,
tanpa kecuali, harus kita hormati. Tiap-tiap orang apa pun suku, ras, profesi,
pendidikan, jenis kelamin, agama dan tingkat ekonominya pantas mendapat hormat.
Kita wajib menghormati Hulahula, melindungi boru dan memperlakukannya penuh
kasih saying. Penuh kehati-hatin terhadap Dongan Tubu, tanpa memandang latar
belakang ekonominya, pendidikan, pangkat atau jabatan.
Dalam
melaksanakan Dalihan na Tolu kita temukan sirkulasi dan distribusi peran
jabatan. Tidak mungkin seseorang terus-menerus dihormati sebagai Hulahula, atau
terus menerus sebagai boru, atau terus menerus sebagai Dongan Tubu. Besok
menjadi Dongan Tubu, lusa menjadi Hulahula, dan seterusnya. Hari ini duduk
dilayani besok melayani. Tidak ada orang yang mutlak selama-lamanya (dondon
pate) dihormati. Masyarakat Batak sangat sadar akan arti ruang atau tempat dan
even. Peran dan kedudukan seseorang sangat dinamis sebab tergantung ruang dan
even (ulaon). Sirkulasi dan distribusi peran dan jabatan ini merupakan
kontribusi masyarakat Batak bagi gereja dan masyarakat. Bahwa semua orang harus
bergantian melayani dan dilayani, menghormati dan dihormati. Tidak ada yang
terus-menerus boleh menjadi kepala atau pemimpin. Ini sangat kena mengena
dengan iman Kristen yang memandang semua manusia setara di hadapan Tuhan (Gal.3:
28) dan harus diperlakukan dengan hormat dan kasih (Roma 12:10, II Pet 1:7, Yoh
13:14,34) dan sesuai dengan khotbah partangiangan ini.
Hamu
angka dongan sahaporseaon di bagasan Goar ni Tuhan Jesus Kristus!
Tontu ndang barang murah manghobasi Debata! Na boi do angka parhobas ni
Debata hona insak, jala manaon na porsuk.
Hata ni Tuhanta mandok: Martua do hamu, molo hona insak hamu ala ni Goar
ni Kristus, ala songgop tu hamu Tondi hasangapon na sian Debata. (ay.14).
Oleh karena itu, inti dari segala
pelayanan kita, dan juga inti dari segala apa yang kita lakukan dalam hidup
kita adalah untuk melayani Tuhan, dan memuliakan Tuhan (ay. 11c). Ayat lain dari
firman Tuhan berkata bahwa jika kita makan, minum, tidur, atau melakukan
apapun, kita harus melakukannya untuk kemuliaan Allah (1 Kor.10:31), karena
segala sesuatu adalah dari Tuhan, oleh Tuhan dan untuk Tuhan (Rm. 11:36). Karena
itu motivasi yang benar dalam melayani, yaitu untuk memuliakan Tuhan, tidak ada
yang lain. Jika kita melayani dengan motivasi selain untuk memuliakan Tuhan,
berarti kita sudah mencuri kemuliaan Tuhan. Marhobas ma hita ganup ruas ni huria i di Huria ni Tuhanta, asa marsangap
Debata – Mari melayani dan saling melayani untuk memuliakan Tuhan secara khusus
di tengah-tengah ancaman pandemic Covid-19 sekarang ini. Tuhanlah yang memberi
kita kekuatan untuk melakukannya. Amen.
6. Marende BE. HKBP
No.190. Las Rohangku Situtu (BL 69)
1. Las rohangku situtu mida Jesus na lulu.
Manjalahi hajolmaon, ai Ibana paluahon
Jolma manisia i sian hamagoan i.
2. Las rohangku situtu ai parjambar au tutu.
Di na denggan sasudena, pinarbaga ni
Debata.
Di sude na burju i mangihuthon Jesus i.
7. Tangiang Sian
Sada Halak na Ro
8. Marende BE. HKBP
No. 459:1- Sonang Do Langkalangkanghu (BL 310)
(Pelean 1-2)
1. Sonang do langkalanganghu, lao mamolus tano
i.
Ndang boi sirang be rohangku sian Jesus
Tuhanhi.
Jala ro pe habahaba manang halisungsung
pe.
Holan Tuhanhi hubereng gabe demak i muse.
2. Uju mate Tuhan Jesus di hau pinarsilang i.
Dohot au disi ditobus ala ni las
rohangki.
Dibaen i hibul hulehon daging dohot
tondingki.
Tuhan Jesus nampunasa, tung so boi be
sirang i.
3. Malum au dibaen bugang-Na, ias dibaen mudar
i.
Tung na sonang do rohangku, Jesus
pardameanhi.
Dihosomi jolma ahu, insakinsak ndang boi
so.
Haleaon ni Tuhanhu, olo porsanonhu do.
4. Jala ho ale donganhu, tongtong loja sorat
ho.
Dohot ho mangido sonang, hatop ma tu
Jesus ro.
Holan Jesus pasonanghon rohami na marsak
i.
Abingon-Na ho na loja, ro tu ampuan-Na i.
9. Tangiang Sian Parjabu
10. Marende BE.
HKBP No.754: 1- Gok Las Ni Roha Do Au
(Pelean 3)
1. Gok las ni roha do au di ngolungkon, di
ngolungkon, di ngolungkon.
Gok las ni roha do au di ngolungkon,
tongtong di ngolungkon.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
2. Mardame jala sonang do rohangkon, di
ngolungkon, di ngolungkon.
Mardame jala sonang do rohangkon,
tongtong di ngolungkon.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
3. Gok do holong ni Jesus di ngolungkon, di ngolungkon,
di ngolungkon.
Gok do holong ni Jesus di ngolungkon,
tongtong di ngolungkon.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
4. Ndang hona uhum be au di ngolungkon, di
ngolungkon, di ngolungkon.
Ndang hona uhum be au di ngolungkon,
tongtong di ngolungkon.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
5. Marlas ni roha do au di ngolungkon, di
ngolungkon, di ngolungkon.
Marlas ni roha do au di ngolungkon,
tongtong di ngolungkon.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
Mauliate, gok las ni roha, maringan
holong-Mi Tuhan di au.
11. Tatangianghon ma Peleanta:
Ale Debata, Amanami na di banua ginjang, Ho do haroroan
ni saluhut silehonlehon na denggan dohot nasa ulibasa na mauliutus. Hupasahat
hami ma sian na nilehon-Mi
tu hami, peleannami tu Ho. Sai jalo ma i gabe uap na hushus di joloM. Pasupasu
ma i jala ramoti asa huparhaseang hami pelean on, patimbulhon harajaon-Mu di
tongatonga ni HuriaM dohot di portibi on. Buhai ma rohanami marhitehite
TondiM, asa lam hutanda hami godang ni silehonlehon-Mi tu hami, asa lam girgir hami mandak mauliate tu Ho,
marhitehite Jesus Kristus Tuhannami. Amen.
Rap
mandok ma hita tangiang Hatopanta i, tangiang Ale Amanami:
Ale
Amanami na di banua ginjang! Sai pinarbadia ma Goar-Mu! Sai ro
ma harajaon-Mu!
Sai saut ma lomo ni rohaM di banua tonga on songon na di banua ginjang! Lehon
ma tu hami sadari on hangoluan siapari! Sesa ma dosanami songon panesanami di
dosa ni dongan na mardosa tu hami! Unang hami togihon tu pangunjunan! Palua ma
hami sian pangago!
Ai Ho do nampuna harajaon dohot hagogoon ro di hasangapon
saleleng ni lelengna. Amen!
12. Pasupasu
Asi ni roha ni Tuhanta Jesus Kristus dohot holong ni roha ni Debata Ama
dohot parsaoran ni Tondi Parbadia i ma mandongani hamu (hita)! Amen.
Persembahan boleh dikirimkan ke:
- Rekening Britama Cab. Pd Gede No. 038501000630566
- Tabungan BNI No. 1919667770
Tidak ada komentar:
Posting Komentar