JADWAL
DOHOT ACARA IBADAH
RETRET
PAROMPUAN HKBP PONDOK GEDE
RESORT
PONDOK GEDE DISTRIK XIX BEKASI
Senin, 31 Oktober
- Selasa, 1 November 2016
Di Puncak Cisarua
Wisma Mawar Bogor
Tema :
Soripada na mangkabiari Jahowa i do
sipujipujion.
(isteri
yang takut akan TUHAN dipuji-puji.)
Poda 31:30
R E
T R E T
(Indonesia) > retreat (Inggris) > La
retraite (Prancis) = pengunduran diri, menyendiri, menyepi, menjauhkan diri
dari kesibukan sehari-hari, meinggalkan dunia ramai. Dalam bahasa Indonesia
(berasal dari Arab), khalwat = pengasingan
diri (untuk menenangkan pikiran), berkhalwat = mengasingkan diri di tempat yang
sunyi untuk bertafakur, beribadah.
Retret
adalah latihan rohani. Kegiatan di bidang rohani dirangkai sedemikian rupa
untuk mencapai tujuan tertentu ; doa, pemeriksaan batin/refleksi, sharing,
meditasi.
Retret
berguna untuk memelihara kesehatan dan menumbuhkan kerohanian. Melalui retret
kehidupan masa lampau dilihat kembali, lalu sekarang dipersiapkan untuk
menghadapi dunia dan kehidupan berikutnya. Karena itu sering disebut tujuan
retret adalah perubahan hidup (onverse) menuju ke perbaikan. Rangkaiannya
kira-kira demikian: Bermula dari deformata:
hal-hal yang tidak baik menuju perbaikan. Hal-hal yang sudah diperbaiki reformata kemudian diarahkan transformata agar sesuai dengan
panggilan dan status hidup. Lalu hal-hal yang sudah sesuai conformata harus diteguhkan
confirmata oleh penerangan dan
kekuatan yang diperoleh dalam doa-doa selama retret. Retret yang bertujuan untuk perubahan hidup, bukan hanya usaha sendiri,
melainkan terutama adalah usaha Allah. Karena itu harus ada dialog dengan
Allah. Dalam retret, dengan pertolongan Allah, kita berusaha melatih
kepekaan terhadap karya cinta Allah, dengan tujuan agar kita makin mengenal
karya Allah dalam diri kita, cara kerja Allah serta bimbinganNya bagi kita dan
tanggapan kita terhadap karya dan bimbingan itu. Selamat ber-retret!
17.
Jadwal
Hari Senin, 31 Oktober 2016
NO
|
WAKTU
|
KEGIATAN
|
PENYELENGGARA
|
1
|
-07.00
|
Kumpul di Gereja
|
Ketua
|
2
|
07.00-07.15
|
Doa Pemberangkatan
|
Pendeta
|
3
|
07.15-10.00
|
Perjalanan menuju Puncak
|
Panitia
|
4
|
10.00-11.00
|
Istirahat-Minum Snack
|
Panitia
|
5
|
11.00-12.30
|
Orientasi
|
Pendeta – Ketua
|
6
|
12.30-13.30
|
Makan Siang
|
Doa: St. M. Gaja, SPd
|
7
|
13.30-14.00
|
Pembagian Kunci Kamar
|
Panitia
|
8
|
14.00-15.00
|
Persiapan Diri
|
Peserta
|
9
|
15.00-16.30
|
Partangiangan Pamuhai
|
Pendeta
Tangiang Pangondian:
Ev.St. R.br. Manullang
|
10
|
16.30-17.30
|
Kebersamaaan-Game
|
Panitia
|
11
|
17.30-18.30
|
Persiapan
Diri
|
Peserta
|
12
|
18.30-19.00
|
Makan Malam
|
Panitia
|
13
|
19.00-21.00
|
Partangiangan Bodari
|
Ev. St. Drs. M. Simbolon Tangiang
Pangondian:
St. M. Gaja, SPd
|
14
|
21.00-05.00
|
Istirahat
|
Peserta
|
2. Jadwal Hari Selasa, 01 November 2016
NO
|
WAKTU
|
KEGIATAN
|
PENYELENGGARA
|
1
|
05.00-05.15
|
Saat Teduh
|
Pendeta
|
2
|
05.15-07.00
|
Olahraga Pagi
|
Panitia
|
3
|
07.00-08.00
|
Persiapan Diri
|
Peserta
|
4
|
08.00-09.00
|
Makan Pagi
|
Doa:Ny.CSt. H. Hasibuan br. Sinaga
|
5
|
09.00-10.00
|
Ibadah Pagi
|
Pendeta
|
6
|
10.00-11.30
|
Sessi I
|
Pendeta
|
7
|
11.30-12.00
|
Ibadah Penutup
|
St.M. Gaja, SPd -Pendeta
|
8
|
12.00-13.00
|
Makan Siang
|
Panitia: Ny. Nainggolan br. Aritonang
|
9
|
13.00-14.00
|
Poto Bersama-Pulang
|
Panitia
|
PARTANGIANGAN
PAMUHAI (Pdt.
Nikson Simangunsong)
Senin,
31 Oktober 2016 (15.00-16.30 WIB)
1.
Pangaradeon
(U=Uluan:
R= Ruas Retret: S= Sude)
U: Horas
ma di hita saluhutna. Mauliate ma di Debata na mangaramoti pardalanan ni
ngolunta. Joujou ni Debata marhite huriaNa laho padasiphon panghobasion ni ruas
parompuan di tongatonga ni huriaNa nang di portibi on. Ala nii, di Debata ma
hasahatan ni pujipujian, tangiang dohot hamauliateon ni rohanta na pataruhon hita
sahat tu inganan on. Jala Ibana ma na margogoihon hita saleleng mandohoti
Retret on.
R: Dibaheni, pujion ni tondingku dohot pamanganhu
ma Ho, ale Debata, manontong ro di salelenglelengna. Amen.
2. Marende
ma hita sian BE. No.135: 1-2 O Tondi Parbadiai, bongoti,
BL. 206 Es=Do
1. Marpungu
do di joloMon, marsadaroha hami on, o Jesus Tuhannami.
Ho,
Raja na tarsilangi, na pinatimboi muse, sai ro ma Ho tu hami.
Olo,
jalo ma tangiang pamujian di goarMu, ala holong ni rohaMu.
2. Na metmet di mulanai, sai dipararat Ho do i, i
ma harajaonMu.
Lam ganda do bilanganni, na paboahon hataMi,
Baen sangap di goarMu. Jesus tulus baen sangkapMu;
SosoanMu hajolmaon asa olo paluaon.
3. Votum – Introitus - Tangiang
U: Marhitehite Goar ni Debata Ama dohot Goar
ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Goar niTondi Parbadia na tumompa langit dohot
tano on. Amen! Asa marparange ma hita songon angka anak ni Debata na marparangehon
lomo ni rohaNa, na marparbuehon nasa ulaon na denggan asa gabe manghorhon pasupasu
tu angka bangso.
R: Haleluya!
Pinuji ma Tuhan i ro di salelenglelengna. Ho do na manjou, na manjanghon hami dohot
marhobas di huriaM. Pargogoi ma angka parompuan ni huriaM, manontong di bagasan
hatigoranMi, asa lam matoras jala mangerbang huriaM mamboan pasupasu tu saluhut
na tinompa.
U: Ai
tigor do angka dalan ni Jahowa, jala halak partigor mardalan disi, alai anggo halak
parjahat i tarsulandit do disi. Ai saluhutna ma hamu manolukkon haserepon sama hamu,
ai dialo Debata do angka na ginjang marroha, alai dilehon do asiasi tu angka na
serep marroha.
R: Taoloi ma Jahowa marhitehite las ni roha.
Ro be ma hita tu joloNa marhitehite olopolop.
U: Antong, tapasahat ma pamujion ni roha dohot
tondinta tu Debata, Ama ni Tuhanta Jesus Kristus, bona ni hangoluanta i.
Haleluya! (Martangiang ma hita) Ale
Debata Jahowa Amanami, marlas ni roha do hami mandok mauliate tu Ho na papunguhon
hami di inganan on angka ruas parompuan HKBP Resort Pondok Gede laho patupahon
Retret. Ihoti tongtong rohanami asa marparguruan tu hataM na badia i hami, asa marojahan
tu lomo ni rohaM saluhut panghataionnami. O Tuhan Jesus Anak ni Debata na mangolui
sai Ho na manguluhon hami tu Ama i, asa saluhut siulaonnami di inganan on tau
hasangapon di goarMu na badia i.
S: Amen.
4. Marende BE. No. 221: 1-2 Saleleng Jesuski BL. 5 As= Do
1. Saleleng Jesuski,
na mandongani au
Maporus holsoholsongki, sai di Ibana au
Maporus holsoholsongki, sai di Ibana au
2. Parmahan Jesuski,
birubiruNa au
Ditogutogu tondingki, ndang be marmara au
Ditogutogu tondingki, ndang be marmara au
5. Turpuk Sijahaon: Rom 12: 1-8
U. Na huapoi ma hamu, ale angka dongan,
marhitehite asi ni roha ni Debata: Pasahathamu ma dagingmuna bahen pelean na mangolu,
na badia, na hinalomohon ni Debata; i ma hadaulaton ni na marroha.
R: Jala unang gabe sarombang hamu dohot portibi
on; alai gabe imbaru ma hamu, dung muba pingkiranmuna, asa tau hamu manimbangi lomo
ni roha ni Debata, i ma nauli, na hinalashonNa dohot na sun denggan.
U: Ai marhite sian asi ni roha na ni lehonNa
tu ahu, hupaingot ma ganup hamu: Unang ma torbang rajumi hamu dirimu, lobi sian
na patut; alai intap ni na tama ma parrohaonmuna: Ganup marguru tu godang ni haporseaon
na tinurpukkon ni Debata tu ibana.
R: Umpamana: Torop do ruas di dagingta,
alai ndada saulaon ruasi sude:
U: Songo ni do hita: Torop sadaging di
bagasan Kristus, alai ruas be do hita sama hita.
R: Ganup manjalo silehonlehon marguru tu ragam
ni asi ni roha na tinurpukkonna tu hita: Ia panurirangon, naeng ma mardomu tu haporseaon.
U: Ia ulaon marhobas, ba ulaon marhobas ma;
ia haguruon, i ma!
R: Ia pangapoion, i ma; ia na mangasii,
sian bulus ni roha ma; ia na manguluhon, marringgas ni roha ma; ia na marbasabasa,
sian las ni rohana ma!
U: I ma sahatna! Martua ma na tumangihon hata
ni Debata jala na umpeopsa, Amen!
6. Marende
BE. No.194: 1+3 Aut so asi rohaM BL. 62 F= Do
1.
Aut so asirohaM, aut so godang basaM
tu dia au
Alai dibaen basaM, dohot asi rohaM tu surgo au
Alai dibaen basaM, dohot asi rohaM tu surgo au
3.
Anggiat ma holong, rohangku sai tongtong
burju tu Ho
Sai donganan-Mu au, manang tu dia lao sonang tutu
Sai donganan-Mu au, manang tu dia lao sonang tutu
7. Tangiang Pangondian (E. St. R br. Manullang)
8. Marende BE. No. 223: 1-2 Husomba Ho Tuhan BL.
244 As= Do
1.
Husomba
Ho Tuhan tangihon au.
SangkapMu
ma tongtong pasaut tu au.
Lam
ganda baenonni i, holong ni rohangki.
Sai
lam gandai holong tu Ho
2.
Uju na lilu au dao sian Ho,
Sai dilului Ho
au, laos jumpang do.
Ala ni holong
do rohangkinon di Ho.
Sai lam gandai, holong tu Ho.
Sai lam gandai, holong tu Ho.
9. Jamita: (Pdt. Nikson Simangunsong)
10. Marende
BE. No. 212: 1-2 Haholongon na badia BL. 24 Bes= Do
1.
Haholongon na badia sian Tuhan
Jesus i
Sai songopi sai bongoti roha dohot tondingki
Sai songopi sai bongoti roha dohot tondingki
2. Las ni roha ni na sonang di banuaginjang
i
Sai pasonang sai pasabam sihol na di rohangki
Sai pasonang sai pasabam sihol na di rohangki
11. Mamuhai Retret
Pdt Resort: Hamu angka dongan Ruas Parompuan HKBP Pondok Gede Resort
Pondok Gede ruas ni Retret on, nunga ita bege hata ni Debata jamita di hita.
S: Mauliate ma di
Tuhanta!
Pdt Ressort: Rap burju ma hita manghangoluhon hata ni Debata,
unang holan pananginangi.
S: Pargogoi ma
hami Tuhan mangolu di bagasan hataM!
Pdt Ressort: Tahamauliatehon ma tu Tuhan Jesus Raja ni Huria i.
Torop ni na mandohoti Retret on 44 halak sian ruas Parompuan. Dipasupasu jala dipargogoi
Tuhanta ma hita saluhutna. Di bagasan roha mauliate tu Tuhan sitolusada i,
naung patolhashon hita saluhutna tu inganan on, hupungka ma pembinaan on di
bagasan Goar ni Debata Ama, dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus dohot Goar
ni Tondi Parbadia. Amen.
12.
Tangiang Panutup - Ale Amanami
U: Rap
mandok ma hita Tangiang Ale Amanami na di banua ginjang!
S:
Ale Amanami…
13. Pasupasu.
PARTANGIANGAN
BODARI (Ev. St. Drs. M. Simbolon)
Senin,
31 Oktober 2016 (19.00-21.00)
1.
Marende SDJ No.815:2 Uli do tingki na hohom D=Do
Uli do
tingki na hohom, sonang martua rohangkon,
Tongtong
masihol rohangkon, lao martangiang na hohom.
Au raphon na badia i, sai
naeng marnida bohiMi
Tuhanku Sipartobus i, di tingki martangiang i.
2.
Pamuhai
P: Marhitehite Goar ni Debata: Ama, AnakNa Tuhan
Jesus Kristus dohot Tondi Porbadia, na tumompa langit dohot tano on, Amen! Martua ma
halak, na so olo mangihuthon tahi ni angka parjahat, jala na so olo jongjong tu
dalan ni angka pardosa, jala na so olo sahundulan dohot angka pangarehei. Sai
patik ni Jahowa do lomo ni rohana, jala sai i do dipingkiri rohana arian dohot
borngin. Haleluya!
H: Marende
SDJ No. 854 Haleluya Puji Tuhan G=Do
Haleluya,
Haleluya, Haleluya, Haleluya, puji Tuhan. / Haleluya, Haleluya, Haleluya,
Haleluya, puji Tuhan. / Puji Tuhan, Haleluya; Puji Tuhan, Haleluya. / Puji
Tuhan, Haleluya; puji Tuhan.
P: Mauliate ma di
Ho ale Debata Amanami, na manompa dohot marmuduhon hami jala na mangelehon
haluaonnami sian dosa di bagasan AnakMu, Tuhan Jesus Kristus dohot na pasadahon
hami marhite TondiM, Tondi Porbadia di huriaMi. Nunga pungu hami ruas ni huriaM
Parompuan HKBP Pondok Gede di Puncak Cisarua Bogor on. Parbadiai ma
hami saluhutna.
H: Sian pardangolan angka na bagas i do ahu
joujou tu Ho, ale Jahowa! Ale Tuhan,
sai tangihon ma soarangki, sai patinggil ma pinggolmu tumangi soara ni anggukkon! Molo tung manjujur Ho, ale Jahowa, di angka
dosa, tung ise ma manahan jongjong, ale Tuhan? Alai tahe
marroha pamuation do Ho, asa dihabiari halak Ho. Huhalungunhon do
Jahowa, malungun do tondingku, jala huparhanalom do hatana.
P: Ida ma, puji
ma Jahowa, sude hamu ale naposo ni Jahowa, hamu ale angka na jongjong di bagas
ni Jahowa ganup borngin. Paherbang hamu ma tanganmuna tu habadiaon, jala puji hamu
ma Jahowa! Sai dipasupasu Jahowa, Sitompa langit dohot tano on, ma ho sian
Sion!
H: Pasupasu
ma hami borngin on di tonga di bagas na martua on, na gabe langgatan pamujian
di goarMu dohot na gabe pamaritahonon ni HataM na badia i. Pasaor ma hami di
bagasan dameM na sumurung i, namangatasi saluhut roha nang pingkirannaMi be, di
bagasan Kristus Jesus.
S: Amen
3. Manjaha
Psalmen 121: 1-8 Debata do Parjaga ni BangsoNa
P: Ende
hananangkok. Sai mangaranapi do matangku dompak angka dolok: Sian dia do
ulaning ro pangurupion tu ahu?
H: Sian
Jahowa Sitompa langit dohot tano on sambing ro pangurupion ianggo tu ahu.
P: Ndang tagamon
loasonna tarsulandit patmu, ndang tagamon nok mata ni Sijaga ho.
H: Ida
ma, ndang olo nok mata, jala ndang olo modom ianggo Sijaga Israel.
P: Jahowa do
Sijaga ho, Jahowa do parlinggomanmu di lambung ni tanganmu siamun.
H: Ndang
tagamon doiton ni mata ni ari ho arian, manang bulan pe bornginna i.
P: Sai jagaon ni
Jahowa do ho sian nasa parmaraan, sai jagaonna do tondim.
H: Sai
jagaon ni Jahowa do ho laho ruar dohot laho bongot, olat ni on ro di
salelenglelengna.
4. Renungan (Ev. St. Drs. M. Simbolon)
5. Marende BE. No. 135:1 Marpungu do di joloM on BL 206 F=Do
Marpungu do di joloM on, marsada roha
hami on, / O Jesus Tuhannami. /
Ho Raja na tarsilang i, na pinatimbo i
muse / sai ro ma Ho tu hami. /
Olo, jalo ma tangiang, pamujian di
goarMu,/ ala holong ni rohaMu.
6. Tangiang Pangondian (Ev. St. br. Manullang)
7. Tangiang Sibodari Mangihuthon Psalmen 4
P: Sai alusi ma
ahu, ale Debata ni hatigoranku, ia hujou Ho, jala palumbang ahu jumpa
hagogotan, asi ma roham di ahu, jala tangihon ma tangiangki. Ia hamu, pinompar
ni jolma, sadia leleng on do lea rohamu di hasahalaonki, sadia leleng on do
haholongan ni rohamuna na so hasea, jala dioronmuna gabus.
H: Unang
so boto hamu: Marhasurungan do dibahen Jahowa angka hasianna, matua ditangihon
Jahowa do, molo hujou Ibana.
P: Holsohon
hamu hian ma, asa unang dapotan
dosa, marhusari ma rohamuna, dung ro di
podoman hamu, asa sonang hamu. Pelehon
hamu ma pelean hatigoran, jala marhaposan tu Jahowa ma hamu.
H: Lan do angka ma mandok: Tung ise ma manumpakkon
na denggan tu hita? Alai ale
Jahowa, sai pasondangkon ma tu hami sondang ni bohiM!
P: Gumodang do
las ni rohangku dilehon Ho, sian di nasida di hamamasa ni gotilon eme dohot
anggur na gabe situtu.
H: Sonang do ahu hupapeak huhut mamintor nok;
ai sasada Ho do, ale Jahowa, pasonang ahu maringanan.
8. Tangiang Panutup-Pasupasu
BAHAN SAAT TEDUH PAGI 05.00 WIB
1 November 2016
Doa pembukaan: Isi doa itu bisa
saja berupa:
1.
Ucapan
syukurmu pada Tuhan atas segala kebaikan-Nya
2.
Ucapan
syukurmu atas alam ciptaan-Nya yang sungguh dahsyat
3.
Ucapan
syukurmu atas guru-guru dan teman-teman yang Tuhan berikan ada di
sekelilingmu dalam acara ini
Baca:
Matius 5:1-12.
Beberapa pertanyaan berikut
ini:
Ada berapa kata ‘berbahagia’
yang ditulis dalam Matius 5:1-12 tadi?
Jika
kamu menganggap kebahagiaan itu adalah kalau kita bisa mempunyai apa saja,
membeli apa saja, memakan makanan terenak, berekreasi keliling dunia, memakai
baju termahal dan membeli mainan terkeren, atau bahkan memiliki mobil dan rumah
mewah….cobalah cari di ayat Matius 5; 1-12 tadi, adakah kata-kata yang sejenis
ini :
·
Berbahagialah
orang yang bisa membeli apa saja yang diingininya
·
Berbahagialah
orang yang bisa berkeliling dunia
……….(tolong buat beberapa
kalimat lagi yang mirip dengan itu….)
Tidak ada kan….? Itu
artinya Tuhan Yesus memberi tahu kita bahwa ‘kekayaan dan uang’ bukanlah
segala-galanya untuk menjadikan kita berbahagia, dan lebih dari seorang
pemenang. Itu tidak berarti Tuhan Yesus melarang kita jadi orang kaya,
dan jadi orang yang punya uang, tetapi Tuhan Yesus tidak menjadikan uang dan
kekayaan itu sebagai sumber kebahagiaan kita. Tuhan justru ingin
memberkati kita sehingga kita bisa jadi saluran berkat lagi bagi orang lain.
Lalu…? Apa yang membuat kita berbahagia….kalau bukan kekayaan dan uang?
Jika
kamu menganggap kebahagiaan itu adalah kalau kamu bisa menjuarai berbagai
lomba, menjadi juara kelas, dan di ruang tamu rumahmu banyak piala berbaris
dalam rak hiasan….cobalah cari di ayat Matius 5: 1-12 tadi, adalah kata-kata
yang sejenis ini:
1.
Berbahagialah
anak yang juara kelas
2.
Berbahagialah
anak yang juara lomba menyanyi
3.
Berbahagialah……(tolong
buat beberapa kalimat yang mirip dengan itu…)
Tidak ada kan…? Itu artinya
Tuhan Yesus ingin memberi tahu kita bahwa ‘prestasi’ bukanlah segala-galanya
untuk menjadikan kita berbahagia. Bukan berarti Tuhan tidak senang dengan
prestasi kita, bukan !! Tuhan ingin kita berprestasi, tetapi Tuhan tidak ingin
kita berbahagia karena sebuah prestasi, karena kebahagiaan yang diperoleh dari
cara itu hanya bersifat sementara. Saat suatu ketika kita tidak juara, kita
bisa kecewa dan kehilangan kebahagiaan. Nah sekarang, SEBUTKAN semua daftar
kalimat bahagia Yesus ini dengan kata kerja saja…
1.
Berbahagialah
orang yang ……miskin di hadapan Allah…………………
2.
Berbahagialah
orang yang…..berdukacita……………………
3.
……………………………………………………………………………………………………………
4.
……………………………………………………………………………………………………………
10 ucapan bahagia itu tak satu
pun yang mengatakan bahwa sumber kebahagiaan adalah kekayaan atau uang,
ketenaran dan prestasi yang banyaaaaaaaaaak sekali. Tetapi Tuhan Yesus
menjelaskan bahwa orang yang berbahagia, orang yang sukses itu, orang yang
lebih dari pemenang itu adalah ORANG YANG…………………..
Kini
kita renungkan Firman ini, dan kita tutup dalam doa.
Doa
Penutup: Mintalah kekayaan HATI dan prestasi HATI…berupa sifat/karakter/hati
yang menyenangkan hati TUHAN sebagai kunci KEBAHAGIAAN/ kunci hidup sebagai
seorang yang lebih dari pemenang. AMIN.
IBADAH PAGI
Selasa, 1 November 2016
1. Pembukaan:
U: Di dalam nama
Allah Bapa, dan anak dan Roh Kudus.
R: Amin.
U: Tuhan, waktuku
terletak di dalam tangan-Mu.
R: Tolonglah aku sesuai dengan
kemurahan-Mu.
U: Ya Allah, ingatlah
aku sesuai dengan anugerah-Mu.
R: Tuhan, dengarkanlah aku sesuai
dengan pertolongan-Mu yang penuh dengan kesetiaan.
U: Kemuliaan bagi
Bapa, dan Anak dan Roh Kudus,
S: Seperti pada permulaan, sekarang,
selalu dan dari kekal hingga kekal.
Amin. Haleluya.
2. Doa Mazmur:
U: TUHAN menegakkan kembali
orang-orang yang tertindas, tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai ke bumi.Bernyanyilah
bagi TUHAN dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi!
U: (menyanyikan)
Pujilah TUHAN!
Sebab baiklah memuji Dia, dan menyenangkan untuk
menyanyikan pujian bagi-Nya!TUHAN akan memulihkan Yerusalem; orang-orang buangan akan
dibawa-Nya pulang. Ia menyembuhkan orang yang patah hati, dan
membalut luka-luka mereka. Ia menentukan jumlah
bintang di angkasa, dan
masing-masing diberi-Nya nama. Sungguh besar dan hebat
TUHAN kita, kebijaksanaan-Nya tidak
terhingga. Ia menegakkan orang
yang tertindas, tetapi orang jahat dicampakkan-Nya ke tanah. Nyanyikanlah puji-pujian bagi TUHAN,
mainkanlah kecapi bagi Allah kita.
R: (berdiri) TUHAN menegakkan kembali orang-orang yang tertindas,
tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai ke bumi. Bernyanyilah bagi TUHAN
dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi!
U: Kemuliaan bagi
Bapa dan Anak dan Roh Kudus, seperti pada permulaan, s’karang,
s'lalu dan dari kekal hingga kekal,
Amin.
U+R: TUHAN menegakkan kembali
orang-orang yang tertindas, tetapi merendahkan orang-orang fasik sampai ke bumi. Bernyanyilah bagi TUHAN
dengan nyanyian syukur, bermazmurlah bagi Allah kita dengan kecapi!
(duduk)
3. Pembacaan Alkitab
U:
Marilah kita mendengarkan pembacaan
Perjanjian Lama. Melalui pembacaan ini, kita akan diingatkan, bahwa Allah
mengutus orang yang percaya, supaya dalam kehidupannya masing-masing Injil
diberitakan. Pembacaan diambil dari Yesaya 6: 1 - 8 demikian: “…..” Demikianlah
berita Perjanjian Lama.
R: (menyambut berita Perjanjian lama dengan
menyanyikan BN HKBP No.255:3(Hanya satu ‘ku perlukan) BL. 187
Ingin seperti Maria, duduk dengar firmanMu
Yesus aku mau setia, taat alan p’rintahMu
Ya Yesus Tuhanku, S’lamatkan diriku. Ampunilah
dosa, dan kesalahanku
Terimalah aku jadi milikMu. Penuhi hatiku dengan
kasihMu.
U: Hendaklah Firman Allah dengan segala
kuasanya berdiam di dalam hidupmu, sehingga melalui keberadaan kita
masing-masing, Injil semakin disebarkan.
R: (menyambut
pembacaan Injil dengan BE. No. 190:1-2
Las
rohangku situtu mida Jesus na lulu/ Manjalahi hajolmaon
Ai Ibana paluahon/ Jolma manisia i sian hamagoan i.
Las rohangku situtu mida Jesus na
burju/ Patupahon hangoluan
Di au na di hamagoan/ Tung saluhut
dosangki do disesa Jesus i.
5. Doa Syafaat: (Ny. FM. Manurung
br. Napitupulu)
U:
Ya Tuhan, ciptakanlah bagi-Mu melalui
kuasa kasih-Mu, kaum ibu anggota jemaat gerejaMu menjadi seorang ibu seperti
yang Engkau inginkan!
R: Yesus, sumber sukacita, dengarkanlah kami.
U: Kami berdoa
bagi seluruh kaum ibu jemaat Gereja-Mu, agar kiranya Engkau melindungi mereka
sehingga tetap setia dalam kesibukannya!
R: Yesus, sumber
sukacita, dengarkanlah kami.
U: Kami
mohon ya Tuhan, Engkau senantiasa membangkitkan semangat kaum ibu dalam Roh
Kebenaran, Roh Penyatuan dan Roh Damai, sehingga mampu melayaniMu dengan baik
dalam rumah tangganya masing-masing.
R: Yesus, sumber
sukacita, dengarkanlah kami.
U: Ya Tuhan,
tolonglah kaum perempuan jemaat gerejaMu
R: Jadikanlah kami
menjadi berkat, seperti yang Engkau inginkan!.
U: Ya, Allah
Bapakami, biarkanlah kaum perempuan jemaatMu berakar di dalam Kasih Anak-Mu
Yesus Kristus. Dia telah mengambil rupa seorang hamba, agar Dia dapat melayani
Engkau di dalam Pujian dan ketaatan yang penuh. Biarkanlah buah dari Roh keluar
dari dalam hidup kami, melalui Dia, yang hidup dan memerintah bersama-sama
dengan Engkau dan Roh Kudus sekarang, selalu, dan dari kekal hingga kekal.
Doa Syafaat:
…………………….
J: Amin.
6.
Menyanyikan BN HKBP
No.255:3(Hanya satu ‘ku perlukan) BL. 187
Ingin seperti Maria, duduk dengar firmanMu
Yesus aku mau setia, taat alan p’rintahMu
Ya Yesus Tuhanku, S’lamatkan diriku
Ampunilah dosa, dan kesalahanku
Terimalah aku jadi milikMu. Penuhi hatiku dengan
kasihMu.
7.
Doa Penutup-Berkat
PARTANGIANGAN
PANUTUP (Pdt. Nikson Simangunsong)
Selasa,
1 November 2016
1. Marende BE. No. 14:1-3 Puji Hamu Jahowa Tutu BL. 57 Bes=Do
1.
Puji hamu Jahowa tutu, Pardengganbasa, Parasiroha
salelengna i;
Pardengganbasa i,
Parasiroha i.
2.
Ingot tongtong ale tondingkon sude na denggan
Na dipasonggop Debata tu ho, denggan basaNa do na
pangoluhon ho.
2. Votum – Introitus – Tangiang (U=Uluan: R= Ruas Pembinaan: S= Sude)
U: Marhitehite goar ni Debata Ama, dohot goar
ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus, dohot goar ni Tondi Parbadia natumompa langit
dohot tano on, Amen. “Dirumari do DiriNa jala disolukhon rupa ni hatoban, gabe
suman tu jolma Ibana jala rumang jolma dapot di Ibana. Dipatutoru do diriNa, na
gabe Pangoloi do Ibana paima mate, pola tung mate tarsilang”. (Pil 2:7-8)
R: “Ala ni i do dipatimbo Debata Ibana jala
dibasabasahon tu Ibana Goar na sumurung asa nasa goar, asa somba tu Goar ni
Jesus nasa ulu ni tot, na di banua ginjang i dohot na di tano, nang na di toru
ni tano, jala asa nasa na marsoara marhatopothon: Jesus Kristus do Tuhan, bahen
hasangapon ni Debata Ama!” (Pil 2:9-11)
U: (Martangiang ma hita): Ale Tuhan Debata! Mauliate ma rohanami di Ho, diiringiring
Ho ruas Parompuan di huriaM saleleng patupa Retret di inganan on. Sai patau ma hami gabe ruas
parompuan na lam togu manghaporseai Ho. Tongtong ramoti ma suluhutna dohot
keluarga name pe na hutadinghonhami. Pasupasu ma HataM na naeng begeonnami. Sai tangihon ma
tangiangnami on, di bagasan Goar ni AnakMu Jesus Kristus, Tuhannami. Amen.
3. Marende BE. No. 23:1+3 Jesus, hami ro dison, asa...BL. 78 As=Do
1.
Jesus hami ro dison asa masihangoluan.
I pe ro ma Ho tuson, jala baen ma pardomuan
Ni tondiM tu tondinami, unang mampar rohanami.
3.
Sondang sian Debata, hatiuron sian ginjang.
Baen ture sondangi ma rohanami asa sonang.
Lao manjalo hangoluan pinatupaMi o Tuhan.
4. Tangiang
Pangondian (Ny. Nainggolan br. Aritonang)
5. Marende SDJ. No: 802:1 Pangke
tingkim saonari Bes=do
1.
Pangke tingkim
saonari, dapothon ma Tuhan i.
Unang godang sidalian, ingot jempek ngolum i.
Nunga rade hasonangan di surgo i, di surgo i.
Unang adong nanggo sada na so parjambar disi.
6. Jamita:
7. Marende BE. No. 123:1 Ale dongan na saroha BL. 180 G= Do
1.
Ale dongan na saroha, manjalahi dame i
Dompak Jesus tapasada, holong ni rohanta i
Ai Ibana do ulunta hita do ruas-Na i.
Tuhan Jesus do gurunta hita sisean-Na i.
8. Manutup Retret
Pdt. Resort: Tinumpak asi dohot holong ni Tuhanta,
nunga mardalan dohot denggan Retret ruas Parompuan HKBP Resort Pondok Gede.
Tuhan i ma na mamasumasu hita saluhutna, gabe pasupasu di huriaNa. Nuaeng pe,
tapaujung ma Retret parhalado on: Di bagasan Goar ni Debata Ama, AnakNa Tuhan
Jesus Kristus dohot Tondi Parbadia. Amen. (palu
dilotak tolu hali)
9. Marende SDJ. No. 792:1- 2 Pasupasu
hami o Tuhan D= Do (Pelean)
1. (Reff.) Pasupasu hami o Tuhan, sai usehon
dameMi.
Sai ampehon
tanganMi Tuhan, lehon tu au gogoMi. (Fine)
Di portibi on,
baen ma au Tuhan, habaoran ni las ni roha;
Tu na marsak i,
tu na dangol i, gabe pangapuli i. (DC al Fine)
2. Di portibi on, baen ma au Tuhan monang
maralohon dosa.
Dibaen gogomi,
talu musu i sibolis pangago i.
Pasupasu, d.u.
10. Tangiang
Pelean-Pasupasu
11.
(Mangendehon) Amen, amen, amen.
12.
Marsijalangan
SESSI I
SPIRITUALITAS
PELAYANAN SEKSI PAROMPUAN
(Disadur
dari Catatan: Pdt. Pantas Panggabean, SSi.,Theol)
1.
Nang so
tarihuthon au pe angka dongan, ndada pola marsak au disi.
Alai anakhonhi da...Na ingkon do singkola
satimbotimbona
sintap ni na tolap gogongki. Marhoihoi pe au lao
da tu dolok tu toruan... (Lagunya Nahum Situmorang).
2. “...ai
jumpa gale ahu, disi do ahu margogo (Rasul Paulus. 2 Kor. 12:10).
3. “Mangolu
manang mate pe ahu, sandok di bangso na hinophop-Mon ma au maringanan,
pararathon Hatam dohot harajaon-Mu” (I.L. Nommensen, 1863).
Ketiga ucapan
di atas adalah ucapan yang menandakan bahwa mereka mampu melakukan
pekerjaan/tugas walaupun dalam kondisi yang sangat sulit. Mereka punya tekad yang kokoh bahwa tugasnya harus
dilakukan tanpa rasa paksaan. Mereka melakukannya dengan penuh semangat. Mereka
adalah orang-orang yang memiliki spiritualitas
tinggi. Apa itu spiritualitas?
Pengertian.
Kata spiritualitas berasal dari
kata spirit yang artinya semangat. Jadi, spiritualitas artinya
bersemangat atau yang membuat seseorang mampu melakukan sesuatu pekerjaan yang
sukar, yang membosankan, yang pelik, yang rumit, yang menuntut kesabaran, yang
dilematis dan lain-lain sejenisnya.
1. Dalam lagunya
Nahum Situmorang di atas ditunjukkan bagaimana kegigihan orangtua menyekolahkan
anak-anaknya. Dia rela tidak memiliki harta yang berkilauan seperti perhiasan,
pakaian yang mahal demi menyekolahkan anak-anaknya. Dia tidak merasa sedih atau
berkecil hati walaupun tidak seperti orang lain yang hidup dalam kemewahan. Dia
tidak merasa malu kalau pun tidak bisa mengikuti mode atau tren. Yang penting
baginya ialah anak-anaknya harus sekolah
sampai batas kemampuannya. Syair lagu di atas berterima bagi masyarakat Batak
sehingga tidak pernah dirasakan usang
atau menjadi tidak relevan. Lagu tersebut berakar pada filosofi masyarakat
Batak yang mengatakan anakhonhi do na
ummarga di au.
2. “...ai
jumpa gale ahu, disi do ahu margogo (Rasul Paulus. 2 Kor. 12:10).
Kalimat pendek
ini adalah ucapan Rasul Paulus kepada jemaat di Korintus. Surat 2 Korintus
ditulis oleh Paulus dari Makedonia sekitar tahun 55 Masehi. Dalam pemberitaan
Injil Rasul Paulus banyak menghadapi kesulitan;
mengarungi lautan luas dimana badai yang
ganas tidak terelakkan (Kis. 27: 14 dst; ),
dipenjarakan (Kis. 16 :20
dst). Dan berbagai penderitaan dan kesusahan dia alami demi memberitakan Injil:
Dibawah ini dikutip surat Paulus yang berisi penderitaan yang dia alami (1
Korintus 4 : 11 – 16).
4:11 Sampai
pada saat ini kami lapar, haus, telanjang, dipukul dan hidup mengembara,
4:12 kami
melakukan pekerjaan tangan yang berat. Kalau kami dimaki, kami memberkati;
kalau kami dianiaya, kami sabar;
4:13 kalau
kami difitnah, kami tetap menjawab dengan ramah; kami telah menjadi sama dengan
sampah dunia, sama dengan kotoran dari segala sesuatu, sampai pada saat ini.
4:14 Hal ini
kutuliskan bukan untuk memalukan kamu, tetapi untuk menegor kamu sebagai
anak-anakku yang kukasihi.
4:15 Sebab
sekalipun kamu mempunyai beribu-ribu pendidik dalam Kristus, kamu tidak
mempunyai banyak bapa. Karena akulah yang dalam Kristus Yesus telah menjadi
bapamu oleh Injil yang kuberitakan kepadamu.
4:16 Sebab itu
aku menasihatkan kamu: turutilah teladanku
Dalam suratnya
yang kedua ke Korintus Paulus juga menceritakan penderitaan yang dia alami
dalam 2 Korintus 11 : 24 – 28:
11:24 Lima
kali aku disesah orang Yahudi, setiap kali empat puluh kurang satu pukulan,
11:25 tiga
kali aku didera, satu kali aku dilempari dengan batu, tiga kali mengalami karam
kapal, sehari semalam aku terkatung-katung di tengah laut.
11:26 Dalam
perjalananku aku sering diancam bahaya banjir dan bahaya penyamun, bahaya dari
pihak orang-orang Yahudi dan dari pihak orang-orang bukan Yahudi; bahaya di
kota, bahaya di padang gurun, bahaya di tengah laut, dan bahaya dari pihak
saudara-saudara palsu.
11:27 Aku
banyak berjerih lelah dan bekerja berat; kerap kali aku tidak tidur; aku lapar
dan dahaga; kerap kali aku berpuasa, kedinginan dan tanpa pakaian,
11:28 dan,
dengan tidak menyebut banyak hal lain lagi, urusanku sehari-hari, yaitu untuk
memelihara semua jemaat-jemaat
Kalimat-kalimat
Paulus di atas sarat dengan penderitaan, namun dia tetap memberitakan Injil.
Bahkan dalam refleksi tentang pengalamannya Paulus mengatakan: “...ai
jumpa gale ahu, disi do ahu margogo
(Sebab jika aku lemah, maka aku kuat. (2 Kor.12 : 10). Ucapan tersebut
adalah pernyataan spiritualitas Paulus dalam tugasnya sebagai rasul. Dia tidak
mengenal lelah, tidak putus asa, tidak takut walau seberat apa pun persoalan
yang dia hadapi. Paulus menunjukkan ketegarannya sebagai rasul dengan
mengatakan:
12:10 Karena itu
aku senang dan rela di dalam kelemahan, di dalam siksaan, di dalam kesukaran,
di dalam penganiayaan dan kesesakan oleh karena Kristus. Sebab jika aku lemah, maka aku kuat.
3.
“Mangolu manang mate pe ahu, sandok di bangso na
hinophop-Mon ma au maringanan,
pararathon Hatam dohot harajaon-Mu” (I.L.
Nommensen, 1863). Kalimat
ini adalah bagian dari doa I.L. Nommensen ketika pertama sekali dia
menginjakkan kaki di Dolok Siatasbarita Tarutung
untuk memberitakan Injil. Silindung dan semua tanah Batak, kecuali Parausorat –
Tapanuli Selatan masip “gelap” (belum mengenal Kristus). Masyarakat hidup dalam
keterbelakangan; masih buta huruf, primitif, petani tradisional dan dipenuhi
rasa takut terhadap banyak hal. Nommensen mengetahui hal itu sebelum berangkat
ke Silindung. Namun dia tidak gentar sedikit pun, tidak merasa terpaksa. Tetapi
dia datang dengan penuh semangat. Dia mengasihi masyarakat Batak yang masih
terbelakang itu. Dia mau menolong orang Batak. Dia mau mengangkat harkat dan
martabat masyarakat Batak. Pernyataannya yang mengatakan: Mangolu manang mate pe ahu
(hidup atau mati pun aku...). Hidup atau mati sama saja. Dia rela mati di
tengah-tengah suku bangsa yang masih terbelakang. Itulah buah kasih di dalam
Kristus dan itulah spiritualitas seorang
missionar besar Nommensen.
Suatu saat di
Sigumpar – Toba, seorang datang kepada Nommensen meminta dukungan supaya dia
diberi rekomendasi atau dukungan menjadi Kepala
Negeri. Jabatan Kepala negeri adalah
jabatan tertinggi yang diberikan pemerintah Belanda diduduki orang pribumi.
Bagi masyarakat Batak menjadi kepala Negeri berarti mendapat hasangapon. Hasangapon adalah salah satu
citacita ideal masyarakat Batak. Demi hasangapon orang Batak mau mengorbankan
banyak harta; habis tano maraek, tano
mahiang asal ma marsangap. Nommensen tau bahwa merebut jabatan Kepala
Negeri adalah merebut jabatan terhormat. Permintaan seseorang itu dipandang
sebagai keangkuhan, kesombongan dimana sangat bertentangan dengan Injil. Lalu
Nommensen menjawab permintaan tersebut dengan mengatakan: “Junggulmeong do harajaon”. Junggulmeong
adalah binatang yang suka di tempat yang kotor dan bau. Kalau kebetulan seekor Junggulmeong nyelonong masuk rumah, maka
seisi rumah akan menjadi bau. Semua orang membenci Junggulmeong.
Mengapa
Nommensen berani mengatakan seperti itu? Bukankah orang yang meminta itu adalah
orang yang disegani pada saat itu? Nommensen sebagai pendeta, apakah tidak
takut kepada pendukung orang tersebut? Nommensen memiliki spiritualitas tinggi
sehingga mampu mengatakan hal seperti itu.
3. Nona Hester Needham (1890).
Nama Nona Hester Needham sudah dicatat dalam
sejarah HKBP. Dia seorang Inggris yang
datang memohon kepada badan misi (zending) Barmen – Jerman supaya dia diutus ke
tanah Batak menjadi seorang missionar khusus kepada kaum perempuan di tanah
Batak. Dia tiba di Pansurnapitu – Tarutung tahun 1890 dan aktif disana
mengajari para kaum perempuan (na marbaju
dohot ina) Batak. Dia mengajari perempuan Batak menulis, membaca,
berhitung, mengetahui gizi dan menata rumah. Dia berani memasuki daerah yang
masih primitif. Dalam melaksanakan tugasnya, dia harus sabar mengunjungi para
perempuan Batak dari rumah ke rumah dan dari kampung ke kampung di Rura
Silinding.
Apa yang
mendorong Needham mampu melakukan
pelayanan seperti itu? Ialah imannya kepada Yesus Kristus yang rela mati demi
kasih-Nya kepada manusia. Kita, khususnya kaum perempuan Batak patut bersyukur
kepada Tuhan karena Dia telah mengutus hamba-Nya Nona Hester Needham menolong kita dari keterbelakangan itu.
3. Nona Nieman (1891).
Nona Nieman orang Jerman tiba di Laguboti tahun 1891 dan
mendidik perempuan Batak disana seperti yang dilakukan Needham di Silindung.
Dia mengajari para perempuan di bidang keterampilan seperti jahit-menjahit,
masak-memasak, menata rumah, membaca, menulis, berhitung dan juga mempelajari
Firman Tuhan. Semuanya ini dilakukan pada malam hari karena pada siang hari
semua perempuan bekerja di ladang.
4.
Nona Elfrieda
Harder.
Nona Elfrieda Harder, dia adalah orang Jerman datang ke Laguboti dan mendirikan Sekolah Biblefrauw tahun 1934. Suatu lembaga pendidikan teologi
khusus kepada kaum perempuan. Sekolah teologi ini dikhususkan bagi calon
pelayan perempuan yang bersedia melayani kaum perempuan di tanah Batak. Selain
Sekolah tersebut, dia berhasil menyusun sebuah buku nyanyian di HKBP yaitu Buku Haluaon Nagok berbahasa Batak.
Buku Haluaon Nagok adalah kumpulan lagu-lagu yang dia ajarkan kepada Punguan
Ina di HKBP pada saat itu. Melalui nyanyian tersebut telah banyak mendukung
warga HKBP bertumbuh dalam iman sebagaimana yang kita alami sekarang.
Elfrieda
Harder datang ke tanah Batak dikisahkan demikian: “... diputushon sada boru
Jerman na margoar Elfriede Harder ma
pingkiranna, asa borhat tu tano Batak gabe Pangula Zending marhite RMG na di
Barmen. Di pardalanananna tu Barmen markareta api, masa ma kecelakaan, gabe
monding ma pola 29 halak dongan
sapardalanan ni Elfriede Harder on. On ma patoguhon rohana tu ulaon i. Dung
tarpasu-pasu Elfriede Harder gabe pangula Zending, borhat ma ibana tu tano
Batak laos ojak di ulaon tu angka parompuan di Laguboti. Dohot ma Elfriede
Harder mangurupi angka Suster naung parjolo ro laho pahehehon ngolu ni angka
parompuan. Alai anggo di Elfriede Harder sada do na ringkot naeng
pajongjongonna, i ma asa adong sikola tu angka na gabe parjamita Ina. ... di
taon 1934 saut ma dipajongjong Singkola Bibelvrouw
di Laguboti...”
(Dikutip dari buku parsorion ni Bibelvrouw
Tiarasi br. Lumbantobing.
Tubu: 20
Nopember 1913. Monding: 10 Agustus 2005).
5.
Suster Teresa.
Sejak Tahun
1946, tindak kekerasan berkecamuk di India. Bentrokan terjadi di mana-mana
antara yang Hindu dan Islam. Masalah sara di India menyebabkan timbulnya
berbagai masalah; kemiskinan yang tiada tara, rasa takut di mana-mana karena
tindak kekerasan sudah tidak terkendali, pembunuhan, penganiayaan dan berbagai
tindak kekerasan terjadi hampir di seluruh kota/daerah yang dihuni kedua
kolompok agama tersebut.
Suster Teresa,
seorang wanita Albania mengajar di Biara Loreto Calcutta India. Dia mengajar
jurusan geografi. Menyaksikan penderitaan yang terjadi di luar biara atau di
masyarakat luas, Suster Teresa tergerak hatinya oleh belas kasihan menolong mereka
yang menderita; sakit, miskin, buta huruf, terpinggirkan bahkan teraniaya.
Untuk mewujudkan rasa panggilannya itu dia meminta kepada Ketua Biara Loreta
Calcutta agar ia diijinkan bertugas di luar biara. Pada mulanya Ketua Biara
Loretta Pastur Van Dick dan Uskup Agung Fournier tidak mengijinkannya. Barulah
sesudah dua tahun menunggu dia mendapat ijin tinggal dan melayani di luar
biara. Ketua biara menanya Suster Teresa apa yang mendorongnya untuk mau
melayani mereka. Suster Teresa menjawab bahwa dia mendengar suara Tuhan melalui
mulut orang-orang yang miskin dan teraniaya itu. Dia meninggalkan hidup di
biara yang relatif berkecukupan dan tinggal bersama-sama dengan mereka yang
menderita. Dia mengganti pakaian biarawatinya dengan pakaian masyarakat biasa.
Dia menolong mereka dengan apa yang dia miliki tanpa membedakan agama, suku dan
budaya.
Dorongan
melayani ini banyak dia terima dari ibunya yang mengajarkannya agar selalu
menolong orang-orang yang menderita. Sungguh tak terlukiskan dengan kata-kata
tentang pelayanan yang dia tunjukkan dalam hidupnya sehari-hari. Dialah pendiri
“The Mission of Charity”. Suatu lembaga yang bergerak di bidang misi pelayanan
yang bersifat kharitatif (memberi susuatu secara cuma-cuma). Kegigihannya
melakukan misi kemanusiaan itu membuat dia menerima hadiah Nobel perdamaian
pada tahun 1979. Kehiduapn Suster Teresa patut dijadikan salah satu dasar
spiritualitas dalam menolong orang-orang yang menderita.
Kesimpulan
Tokoh-tokoh
yang kita sebut di atas melakukan tugasnya dengan beraneka ragam jenis dan
dalam kondisi yang berbeda-beda. Apa yang membuat mereka mampu melakukan
hal-hal yang begitu besar? Secara sederhana ialah mereka memiliki spiritualitas
yang tinggi. Mereka solider terhadap mereka yang menderita, yang miskin, yang terbelakang,
yang teraniaya, yang terpinggirkan dan lain-lain. Mereka merasakan apa yang
dirasakan orang lain.
Spiritualitas
tidak lepas dari iman. Orang Kristen mendapat spiritualitas dari kehidupan
Yesus Kristus. Dia adalah Allah yang menjadi manusia. Allah menjadi manusia,
Dia tinggal bersama manusia, dia merasakan perasaan manusia dari berbagai
lapisan masyarakat. Dia mengasihi manusia yang berdosa. Dia
yang tidak mengenal dosa telah dibuat-Nya menjadi dosa karena kita, supaya
dalam Dia kita dibenarkan oleh Allah (2 Kor. 5:21).
Kehidupan
Yesus (pelayanan-Nya, pengajaran-Nya, sikap-Nya terhadap semua keadaan dan
pengorbanan-Nya atau seluruh eksistensi kehidupan-Nya) menjadi dasar
spiritualitas orang Kristen dalam kehidupan sehari-hari. Rasul Paulus mengatakan
kepada jemaat Filippi: 2:5 Hendaklah kamu dalam hidupmu bersama, menaruh
pikiran dan perasaan yang terdapat juga dalam Kristus Yesus, 2:6 yang walaupun
dalam rupa Allah, tidak menganggap kesetaraan dengan Allah itu sebagai milik
yang harus dipertahankan, 2:7 melainkan telah mengosongkan diri-Nya sendiri,
dan mengambil rupa seorang hamba, dan menjadi sama dengan manusia. 2:8 Dan
dalam keadaan sebagai manusia, Ia telah merendahkan diri-Nya dan taat sampai
mati, bahkan sampai mati di kayu salib.
2:9 Itulah sebabnya Allah sangat meninggikan Dia dan mengaruniakan
kepada-Nya nama di atas segala nama, 2:10 supaya dalam nama Yesus bertekuk
lutut segala yang ada di langit dan yang ada di atas bumi dan yang ada di bawah
bumi, 2:11 dan segala lidah mengaku: "Yesus Kristus adalah Tuhan,"
bagi kemuliaan Allah, Bapa (Fil. 2: 5-11).
LAMPIRAN ENDE
KEBERSAMAAN:
HUPAIMA DO HO
Hupaima
do ho
Hupaima
do ho
Hape
ho do na lupa di ahu
Hupaima
do ho
Hupaima
do ho
Hape
ho do na lupa di ahu
Ref. Hape
ahu sakit-sakit
Jungkir balik
di Rumah Sakit
Hape ho do na
lupa di ahu
Hape ahu
sakit-sakit
Jungkir balik
di Rumah sakit
Hape ho do na
lupa di ahu
Ingat-ingat
itu remember
Jangan
lupa itu don’t forget
Saya
cinta kamu I love you
Hanya
engkau only you
SI TALTAL
DOHOT SI TEKKEN
Sister-sister
please oven the door
Si
Taltal do ahu na ro on
Si
Taltal do ahu na ro on
Sister-sister
please oven the door
Si
Taltal do ahu na ro on
Si
Taltal do ahu na ro on
Si
Taltal dope nimmu
Haru
si Tekken nunga mulak
Mulak
ma daamang da Taltal
Mulak
ma daamang da Taltal
MOBIL
SEDAN TUA
Mobil Sedan Tua. Supirna na matua
Lao tu Tarutung. Mamolus Aek Godang
Sahat ro di si. Minum Tuak tolu Poting
Huida boru Tobing. Rohangki
humosinghosing
Bollobollo hi, hi. Bollobollo ha, ha
Pauba rohami. O, halak hita
Sai selamat ma. Si Negerneger i
Agen ni Sibualbuali. Tu Siantar tu
Sipirok
Padang Panjang fordeklog
Sai selamat ma. Si Negernegeri
MARTATAHUAK
MANUK I
Martatahuak Manuk i
Di manogot ni Minggu i
Bege ma Dakdanak Sikola Minggu i
Martatatahuak tatahuak kokokok
Martatatahuak tatahuak kokokok.
Catatan:
Tidak ada komentar:
Posting Komentar